hej jag tycker att ni på , Comhit skulle starta en , IRC kanal
så man kan chatta online med varndra och hjälpa folk mera live
om man säger så !
hej jag tycker att ni på , Comhit skulle starta en , IRC kanal
så man kan chatta online med varndra och hjälpa folk mera live
om man säger så !
Vore kul med en dc++ server också, kan ju bara vara till för oss medlemmar. typ använda samma nick och lösen!?![]()
Vi anser att vi inte har tid med det oxå. Tyvärr.Ursprungligen postat av johan455
Ev skulle jag kunna fixa nåt mod till forumet, där vi kan chatta.
Fast jag tror inte det skulle bli en sån hit. Har haft det förut, och då var det inte nån stor rush direkt :P
Fixar du en server så visstUrsprungligen postat av Dedu
![]()
I dc-servern så har vi ju chatten på köpet. Det vore ju ganska trevligt med en members only sådan faktiskt. Hoppas någon som har lina till det kan fixa en.
Nollvision i skogen
jag kanske kan hosta en Irc kanal i alla fall
ska snacka med Crew
Den stora nackdelen med IRC som jag ser det är just online grejen.
Den som kanske har svaret på min fråga är inte inne och när han väl kommer in så vet han inte om vad som hänt tidigare.
Men jag är ju en gammal och oförbätterlig forumnörd :lol:
Dom som har behov av online hjälp kan ju också använda sig av ICQ, MSN osv....
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Men man bahöver ju inte hålla på och bara fråga en massa saker. Det kan ju vara trevligt att snacka bara för den rent sociala biten. :-)
Nollvision i skogen
Som jag nyss skrev i ett PM till johan455, att hosta en irc-kanal är inget problem. Men det är just det där som T-bird påpekar, att vara online.
Själv finns jag online på IRC 24/7 men hur är det med resten?
En DC-hubb skulle väl vara helt okey, men då måste någon annan stå för både server och bandbredd, då vi varken har pengar eller resurser till detta... tyvärr.. :P
Sen är ju detta ett forum. Frågor ställs här....på de sätter så kan alla använda Sök funktionen och gå tillbaka de som skrivits. De är väll lite vitsen med ett forum eller?