Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dubbla kort...

  1. #1

    Dubbla kort...

    Jag skulle vilja få lite råd av er mer insatta... Jag har idag en Samsung mottagare o kör med M2 kort. Jag har dock även ett orig kort som jag skaffat "för att säkra upp". Problemet är dock att inte alla kanaler som finns på kortet visas med orig kortet, utan bara med p-kortet. Finns det någon risk med att uppgradera boxen? Kommer det ställa till något för p-kortet?

    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    nej hur länge det funkar med m2 är det ingen som vet med säkerhet
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  3. #3
    Nej det vet jag. Men frågan var om jag kan få problem att se M2 idag om jag uppdaterar boxen för att få se allt på orig kortet?

  4. #4
    Jag fattar inte frågan?
    Kan du inte se allt som ingår i ditt abb?

    Om dessa går att se med MII så kan det ju inte vara fel på boxen ivf.

    Om du försöker ladda ned ny programvara till en sammy så kan det hända en massa otrevligheter, men det är omöjligt att svara på eftersom vi inte vet vilken modell just du har, inkl ev patchar osv.... :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Jag har skaffat ett abb för att säkert se en kanal alltid. Denna kanal går nu bara att se med M2, ej orig. Däremot kan jag se tex Canal + med båda...

    Eftersom jag måste ringa o kolla hur vi ska lösa detta, så misstänker jag att ngt måste uppdateras med boxen. Jag har en SAMSUNG DSR9500 VIA CI.

    Vilka "otrevligheter" kan hända? :shock:

  6. #6
    Om inte orginalkortet går så måste du lösa det med CD, har du möjlighet så kan du ju testat ditt kort hos någon annan och tvärsom, men din box fungerar ju bevisligen.

    Din box skall INTE uppdateras från satellit
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    nope speciellt inte om de är den gamla utan A. för då får du bara viaaccess i mottagaren. har du en A VIA CI konverterad till AY så säger dom som vet att den ÄR en AY och dom ska man tydligen kunna uppgradera via sattelit. men de e ABSOLUT inget jag har testat.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    En kompis köpte en sån samsung från almsat för nått år sen, då fick han
    med en lapp som varnade från att uppgradera via satelit. Den är patschad
    och jag tror att om du uppgraderar den så försvinner conax och den bara
    funkar med viacess.
    Nokia 9800, MII,Infinity USB Phoenix,
    Conax modul

  9. #9
    ja men de beror på. jag tror att dom även varnar på A VIA CI modellen fast de ska fungera ändå. de står väl förmodligen A VIA CI på fronten på mottagaren. men ett annat sätt att se om de är en A VIA CI eller VIA CI är att bootloadern skiljer sig
    en bootloader som börjar på 500 är en VIA CI. är det 700 tillhör den A modellen.

    de e skillnad på patcharna mellan modellerna.

    i VIA CI bytes bara mjukvaran ut å då försvinner den när man uppgraderar via sattelit. men i A VIA CI patchad till AY så har dom bytt ut dom andra varorna med så den är helt enkelt konverterad till AY. och därmed tror satteliten att de är en AY och uppgraderar den till AY:ns mjukvara. typ....
    men som sagt. jag vet inte om de stämmer. men har fått ungefär den förklaringen på annat forum av folk som vet.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #10
    Ok, nu börjar man fatta vad det innebär. Ingen delikat situation man befinner sig i mao..Ska kolla upp vilken variant av mottagare jag har, men det hela känns ändå osäkert...

Liknande ämnen

  1. Dubbla tuners?
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 11:43
  2. Dubbla tvmottagare
    Av Maria i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 20:45
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 22:10
  4. Dubbla DVB-C kort till ett programkort?
    Av foolen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 09:54
  5. Dubbla kort
    Av oxen20 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-08-27, 16:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss