Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Se viaccess på hyrbox från Canal Digital (Pioneer)

  1. #11
    Tänkte bara berätta hur jag gjorde ifall någon mer går i samma tankar och kanske är osäker på om det funkar eller inte.

    Jag köpte en Viaccess ca-modul från Almsat v4.84 för 395kr och naturligtvis ett nytt guldkort. Provade sedan lite olika filer innan jag fick det att till slut hoppade det igång då använde jag Geo34 filerna. Har inte utvärderat hur kortet fungerar än när man byter kanaler mellan conax och viasat men utav det jag såg så var det inga problem med det.

    Boxen var alltså hyrbox från CD av märket pioneer, modellen hette 1540 någonting.

    ///Mattias

  2. #12
    Jag har oxå en MWH-box av typen Pioneer 1540 med CA-modul Redcam v3.84. Här funkar det bra med de vanliga filerna för guldkort (viagold) och RedCam_ee.hex.

Liknande ämnen

  1. Canal digital hyrbox
    Av ruffis i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 15:24
  2. Canal Digital hyrbox Grudig
    Av pitbullsweden i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-24, 07:27
  3. Remote Prog Canal Digital Köp Box Pioneer DBR-S220SC
    Av rydellpatrik i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 16:09
  4. Pioneer hyrbox och Viaccess Redcam
    Av skidkare i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:32
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 23:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss