Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Samsung DSR 9500A

  1. #1

    Samsung DSR 9500A

    Hej! Jag har ett problem med min dekoder jag sökte efter kanaler och fick viasat:s utbud. Men jag ville ha CD:s utbud också, så jag ändrade på LNB inställningen så den bytte huvud automatiskt. Nu gick det jätte bra att få in CD:s kanaler men absolut inte Viasat. Någon som vet vad man kan ha ställt om eller gjort fel? javascript:emoticon(':cry:')
    Crying or Very sad

  2. #2
    Hej.

    Jag har en sån box och det jag gjorde när jag sökte var bara att se till att den byter LNB automatiskt. Sedan måste du ställa in att den ska söka på både sirius och thor.

    Tror det var så iallafall reserverar mig för eventuella fel 8)

  3. #3
    Jag har ställt sirius och thor på auto i LNB inställningar. Finns det andra inställningar så den byter satelit eller är det det du menar? När jag fick hem mottagaren så funkade viasat, men nu bara CD. Jag tror inte men är inte helt säker på att jag har rört någon annan inställning.

  4. #4
    Jag får in både Sirius och Thor. LNB inställningarna är för Thor: LNB ström PÅ, DiSEqC A, Ton 22 KHz Auto. LNB inställningarna är för Sirius: LNB ström PÅ, DiSEqC B, Ton 22 KHz Auto. Vilken DiSEq A eller B beror på hur den är kopplad vid parabolen. Auto sökning och funkar bra. Förutom att DD 5.1 inte funkar via optiska utgången. Hoppas detta hjälper. De övriga inställningarna har jag inte rört. Först hittades inte TV4 som hade bytt frekvens men efter att ha uppdaterat via Sirius så hittades alla kanaler utan separat manuell sökning. Hälsningar från södra Finland.

  5. #5
    Tack för hjälpen det funkar klockrent.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 18:33
  2. Samsung 9500A EMVIA- LNB inställningar?
    Av rikkki i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 08:58
  3. Skillnaden på Samsung DSR 9500 VIA CI & Samsung DSR9500A
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 18:20
  4. samsung 9500A via cl
    Av danab i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 18:44
  5. Samsung EMU
    Av viper23 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 15:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss