Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Läs detta och stöd personen

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Citat Ursprungligen postat av jeja2000
    Varför besvära staten med detta ansvar att ta hand om avskummet. Finns jakt ammunition(Helmantel) som inte kostar mer än några kronor
    Dödsstraff löser inget det ser man på USA.

    Vem ska avgöra vem som är skyldig eller inte? Du? Det händer faktiskt att oskyldiga blir anklagade för såna saker också och det går ju inte direkt att överklaga när man är död.
    Det stora problemet med dödsstraff som jag kan se är att om du vet att du troligtvis kommer få dödsstraff eller att det är ditt tredje grova brott du döms för kommer du att göra allt för att slippa bli dömd... alltså om jag mördar någon och du ser det så är det troligt att jag kommer försöka döda dig med för att om möjligt slippa straff.

    Det är alltså svårt att se om dödsstraff avskräcker eller ökar den grova brotsligheten.

    (Förklaring "Tredje brottet" - I många Amerikanska delstater kör man med att den tredje gången man döms åker man in länge... typ 30/40/50 år)

  2. #12
    Ok håller väl med men kastrering är nog det minsta man kan begära!!!!

    Sånt jävla folk ska inte få gå löst!

  3. #13
    Det dtora problemet är - enligt min mening - INTE dödsstraff, straff öht eller annat. Det stora problemet är att lurar man staten får man straff så det visslar om det.
    Ironiskt sett kan jag inte förstå varför gemene man ska straffas/bötfällas så för "ringa" brott gentemot andra högutbildade personer.

    Summa summarum: Har du pengar/utbildning löper du säkerligen större chans att gå fri ur det man anklagats för. Ren och skär fakta! Det är det som är det patetiska. Lagen är INTE rättvis.
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  4. #14
    det är en svår och känslig fråga. Men jag måste säja att mitt ställningstagande lutar mer åt usa-håller än åt det som vi har här. Problemet med dödsstraff vet vi alla vad det är, en oskyldig människa FÅR INTE PÅ NÅGOT VIS dömas till döden för något som denne inte gjort.

    Men anledningen till att jag tagit detta ställningstagande nu på senare tid har faktiskt att göra med att tekniken kring DNA har blivit så tillförlitlig. Tillförlitligheten för DNA-prover är enormt mycket högre än andra metoder. Om vi går över till detta fallet: har förövaren lämnat sperma, hårstrå eller liknande efter sig kan man, förutsatt att man finner personen i fråga, binda denne med hjälp av DNA. Precisionen är MYCKET hög
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  5. #15
    Nu är det väl ändå så i det här landet att vi inte har ett rättssystem. eller rättare sagt, vi har två system.
    Ett där medborgare kanske straffas för brott mot andra medborgare.
    Och ett system där medborgare straffas för att lagen skall kunna ändras till förmån för statsmakterna och inte för medborgaren. :evil:

    :!: Kommer att skicka ett bidrag till motala.

  6. #16
    Nu skulle jag vilja fälla ett par kommentarer som skulle kunna uppfattas som grovt politiskt inkorrekta, men då blir jag väl lynchad och utkastad från forumet, så jag tror jag avstår.
    Nollvision i skogen

  7. #17
    En grejj ni alla kan tänka på är: Felparkera en gång och skit i att betala böterna skall ni se vad som händer.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  8. #18
    http://www.pointlex.se/filarkiv/docu.../B_2815-04.pdf

    Dom kan ju försöka att vara anonyma nu!!!

    /Mekis

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av klas
    det är en svår och känslig fråga. Men jag måste säja att mitt ställningstagande lutar mer åt usa-håller än åt det som vi har här. Problemet med dödsstraff vet vi alla vad det är, en oskyldig människa FÅR INTE PÅ NÅGOT VIS dömas till döden för något som denne inte gjort.

    Men anledningen till att jag tagit detta ställningstagande nu på senare tid har faktiskt att göra med att tekniken kring DNA har blivit så tillförlitlig. Tillförlitligheten för DNA-prover är enormt mycket högre än andra metoder. Om vi går över till detta fallet: har förövaren lämnat sperma, hårstrå eller liknande efter sig kan man, förutsatt att man finner personen i fråga, binda denne med hjälp av DNA. Precisionen är MYCKET hög

    är lite osäker på det här med DNA teknik men sist jag hörde om det så var tillförlitligheten typ 1 på kanske 2000000...(minns inte exakt) vilket isåfall skulle ge att i snitt finns det i Sverige 4 personer du kan bli ihopblandad med... låter kanske inte mycket men tänk då att du kan bli dömd till döden för något som dom gjort. Tänk också om du bott i London så skulle det finnas 4 personer fast på en betydligt mindre yta än Sverige vilket skulle öka risken för samanblandning betydligt. Nu är det ju inte så att någon blir dömd enbart på DNA bevis men ändå.

    Mer tankvärt om bevis är att den vätska som används för att visa på förekomst av blod och sperma är extremt känslig och bla ger utslag på vissa typer av rengöringsmedel.

    Och vad är det nu Gandalf säger....
    Många som lever förtjänar att dö och många som dör förtjänar att leva.
    Kan du ge dom livet åter?

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av reecord
    eftersom att det hännde i Motala så vet jag vem flickan är och hon mår inte bra nu.
    jag bor åxå i motala men jag har ingen aning om väm de är

Liknande ämnen

  1. Vilka USB DVB:er har bda stöd?
    Av maeron i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 14:30
  2. IMG med stöd för twin tuner?
    Av pawas i forum DGStation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:21
  3. Ny Conax CamEmu med EMM stöd
    Av Tibrisch i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 15:06
  4. Seasoninterface med bluetooth stöd? :P
    Av Hermansson i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 10:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss