Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Angående ComHems ip-telefoni

Angående ComHems ip-telefoni

Angående ComHems ip-telefonierbjudande...?

Är det någon som har nappat på deras telefoni och kan berätta om det fungerar och något att ha?

Är själv boende i Stockholm och kollar man adressen på deras webbsida så är det inte utbyggt i min ort och deras (allvetande) kundtjänst svarar bara att det kommer så småningom!
    Jag misstänker mest att de har stora tekniska problem och inte rullar ut vidare för tillfället - men det är ju bara min misstanke?

Någon som vet mer eller har telefoni som kan informera om tekniken?
    Du döljer något, sa abboren till metmasken!

En polare till mig har och tycker det funkar kanon (något som jag har svårt att förstå då vi pratar om ComHem)!

När man ringer till honom låter det som om han pratar i vilken telefon som helst så det verkar funka bra!

ska komma igång i juni(stockholm) enligt en kille på kundtjänst jag pratade med.
    tack för all hjälp

Det är billigt om man inte ringer så mycket.
    Men för mig blev det billigare att ringa "så mycket man vill" med fast månadskostnad (med Öretel). Tele 2 har också något liknande.
    Det enda som grämer mig är att betala fast avgift till Telia :twisted:

Men som sagt, totalkostnaden var det intressanta för mig.

Du behöver inte betala den fasta avgiften till Felia, flera operatörer har ju gott ut med det erbjudandet, koppla allt till oss ink abonemanget. Kolla med Öretel!
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

Den 13 juni, slå man på telefonin i Stockholm, enligt Kundtjänsten.

Jag beställde mitt nummer häromdagen och ett nytt internet/telefoni-modem kommer på posten - så är allt klart på min sida när rösterna börjar stömma i ledningen!
    Numren är: 08 - 43 74 4X XX

Men man måste binda sig i 12 månader för att få modemet gratis... det är lite fulspel, men så gör dom alla.
    Du döljer något, sa abboren till metmasken!

Varför kollar ni bara på Comhems IP-telefoni? Det finns ju flera bättre alternativ där man slipper abonnemangsavgiften helt. Kolla Digisip, Phonelink etc. Jämförelser finns på www.pts.se
    IP-telefoni är ju bara datatrafik så man måste inte ha samma leverantör som på internetabonnemanget.

Själv har jag Phonelink och det funkar perfekt hittills. Det är en virtuell operatör som kör hos rix-telecom.

Jag har en kamrat som har ip telefon me BBB om han tankar mycket
    från internet tex filmer så låter det lite konstigt att prata med honom
    inget stort problem men man får ju inte ladda ner så länge till :evil:

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    7 gånger
    det är mycket man inte får göra...

Att det blir en lag mot att ladda ner vem bryr sig om den???

DU??? *ASG*

Citat Ursprungligen postat av bensson
    Jag har en kamrat som har ip telefon me BBB om han tankar mycket
    från internet tex filmer så låter det lite konstigt att prata med honom
    Vet inte vad BBB kör för system, de kör nog inte samma som de flesta andra i alla fall. Hur fungerar ComHems system om det inte ska störas av tankning då?

I moderna routrar finns det möjlighet att reservera bandbredd till vissa portar etc. Då blir det inga problem. Annars kan det knastra lite av paketförluster vid hård belastning, men det är inget större problem.

Liknande ämnen

1. ip telefoni
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 21:03
  2. IP-telefoni fråga
    Av skiva i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 19:14
  3. Ip-Telefoni
    Av patrickp i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 10:02
  4. ip telefoni är det ngt?
    Av Bengt Bengtsson i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 08:25
  5. telefoni
    Av flodis79 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 21:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss