Visa resultat för omröstning: Hur gammal är du?

Antal röster
56. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • 10-20

    5 8.93%
  • 21-30

    16 28.57%
  • 31-40

    23 41.07%
  • 41-50

    9 16.07%
  • 51-60

    3 5.36%
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: medelåldern

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    1 139
    Tackad
    1 gånger
    ja va med :smile:
    Dreambox

  2. #12
    ...var åsså med på d2mac tiden.....grönt kort med en krets på...!
    hade en pace med 4(!) kortläsare!
    =))
    ....im not lost, im on adventure.....

  3. #13
    Började nog 1988 tror jag(Eller något tidigare). Var inget behov av dekodrar då utan det mesta sändes okodat. Sky one och skychannel (Höll på att glömma föregångaren super channel)var trevliga. Med en hemmagjuten parabol så plockade vi in discovery och även tvnorge. Hade även senare den eminenta parabolen TRISSE. Tror den var 1.5meter och hade tre huvuden. Astra, eutelsat och tele-x. Har för mig att tvnorge var den enda kanalen på en ensam satellit som överhuvudtaget var intressant. Gjorde nyligen mig av med en parabol jag sparat på länge. En 2meters med markfäste.

    Efter ett antal år blev det faktiskt abonnemang på tv3, 75:- per år och ingen kortavgift. Eller de 75:- var årsavgift på kortet och då fick man tv3. Kan ha varit någon mer kanal. Kommer inte ihåg.
    Sedan blev abonnemang för dyrt och har inte betalat ett abonnemang sedan 1992
    Auktoriserad julmusttestare.

  4. #14
    kommer inte riktigt i håg när man själv började med det var någon gång i mitten på 90 talet ungefär
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  5. #15
    Jodå.. :lol:
    kommer själv ihåg från sena 80-talet eller början 90-talet, när man köpte delar från selga och byggde en färgvändare för Telias kabelnät och Filmnet. Rätt roligt faktiskt! :lol: :lol:

    //Sailor

  6. #16
    tror till och med att jag har en gammal färginverter för vårt gamla kabeltv nät som funkade bra till gammla filmnet
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  7. #17
    Här ännu en som var med på d2mac tiden....

  8. #18

    Bästa programmet?

    Vet inte när jag började men det måste ha varit 88 eller 89.
    "Bästa programmet då på "Astra" satelliten var väl "tuttifrutti" på kanalen RTL, om jag inte minns fel.
    Vad tycker ni?
    Egen parabol, Samsung 9500 AY, MP 3.6, MII, Titanium, Goldkort

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Nicepoz
    Vet inte när jag började men det måste ha varit 88 eller 89.
    "Bästa programmet då på "Astra" satelliten var väl "tuttifrutti" på kanalen RTL, om jag inte minns fel.
    Vad tycker ni?
    Va kul att någon kommer ihåg tutifrutti. Det var -87 -88 anlogt var det då och ett ständigt justerande av parabolen. Sky News och Sky one gick att få in men var brusiga CNN funkade vid bra väder jag hade en stor parabol. Kul var det iallafall vad jag minns.
    /clipper Uppsala

  10. #20
    Byggde också en filmnet-dekoder. Köpte till en liten liten dosa
    för att få filmerna svensktextade. Tutti-frutti minns jag också -
    lättklädda damer. Programledaren för det programmet syns fortfarande
    på tyska kanaler.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss