Visa resultat för omröstning: Hur gammal är du?

Antal röster
56. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • 10-20

    5 8.93%
  • 21-30

    16 28.57%
  • 31-40

    23 41.07%
  • 41-50

    9 16.07%
  • 51-60

    3 5.36%
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: medelåldern

  1. #1

    medelåldern

    det skulle va sköj att vet medelåldern här på boardet

    tex hur många var med på D2MAC Tiden
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  2. #2
    de säker många,som ha varid med vid D2 Mac tiden
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  3. #3
    skulle tro det med
    **** kom ihåg, google är din vän ****

  4. #4
    Här är en som var med

    Köpte progger + 2Pic kort från Lays -95 (tror jag) och vart självgåeende sen dess

    Innan dess används ett copkort, inköpt av polares polares brorsas kompis typ, vid kodskifte så tog det en vecka innan kortet vart åtgärdat men vad gjorde det när det bara skedde 1 gång om året.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Jag var med dentiden.

    Började med ongefär samma stil såm T-birt
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  6. #6
    Var även också med i denna sväng. Lite enklare på den tiden. Som T-bird skrev skedde omkodningar väldigt sparsamt. 8)

  7. #7
    Enklare och enklare.
    När man byggde filmnet dekoder för var dekodern stor som en skokartong och man fick linda en massa spolar själv -- det var väl ca 91 eller 90 jag minns faktiskt inte

  8. #8
    Var också med på den tiden. Dock inte som aktiv med progger :smile:

    Sitter precis och kollar korten som var då och skrattar lite för mig själv.
    Ni känner säkert igen det.. "strössel" mönstrat som man fick lov och sätta en tejpbit på annars funkade det inte i D2Mac dekodern :lol:


    /Håkan
    DM800HD
    OSCAM (Linux)

  9. #9
    D2mac var en härlig tid... Sökte med Keyfinder på TSB, och efter ett antal sökta areor fick man tillgång till deras Mkeys-arkiv... Vips så hade man ett autokort... Tror det var nån gång runt 95-96 ...

  10. #10
    måste göra det udda inlägget här nu (alla andra var med på d2mac tiden så!).
    Jag är ganska nybörjare med parabol.
    Men intresset har ju lärt en ganska så snabbt å en hel del också...
    Viste nog för att det fanns men inget man var så brydd i.
    Har nog vart med tidigare å tittat på när nån lagat analoga dekodrar för "mark" nätet. Å de funkade ju iaf efter lite vridande på nån potentiometer!

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss