Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Här är en förklaring!

  1. #1

    Här är en förklaring!

    Tänkte lägga ut en förklaring som även finns på S**S**!

    Ett urklipp från en post skriven av ProudSwede2:

    OK, jag ska göra ett försök att förklara.
    Det är ett välkänt faktum att alla leverantörer av orginalkort behöver en unik och en giltig "Arbetsnyckel"
    för att kunna dekryptera alla nya "Operativa nycklar", eftersom de sänds ut luftvägen, i syfte att senare
    kunna förse sina kunder med dessa nya nycklar, inbyggda i krypterade kortfiler.

    Uppenbarligen har några sådana "Arbetsnycklar" blivit "urplockade" från några orginalkort, tillhörande
    CanalDigital.EN sådan "Arbetsnyckel" har Pentateamet haft tillgång till, EN ANNAN har varit tillgänglig för
    M-II teamet, etc.Troligtvis var YTTERLIGARE några ute bland allmänheten någonstans, då en bakdörr tydligen
    hade upptäckts i en äldre kortserie.

    Nyligen bytte CanalDigital ut ungefär 150.000 gamla orginalkort, i syfte att täta den uppenbarliga
    säkerhetsläckan. Denna åtgärd verkar hittills ha lyckats, eftersom inga nya filer har kommit ut, varken från
    Pentateamet eller M-II teamet, sedan de gamla läckande orginalkortsserierna blivit "dödade" av CanalDigital.

    Vidare så har M-II teamet gått ut med att deras "Arbetsnyckel" faktiskt är "dödad", så inga filer kan förväntas
    så långt de kan se i framtiden.Under tiden så försöker andra team, exempelvis Titan2teamet, att desperat försöka "hålla ljuset tänt", genom att SJÄLVA utfärda betyg av deras hårda arbete.Uppenbarligen vill de inte göra NÅGRA EVENTUELLA kunder modlösa.

    Hur som helst, än så länge har ingen "levererat" några nya OP-nycklar, varken som krypterad i en färdig fil,
    eller i ren textformat.
    Och, naturligtvis; Ingen kan se in i framtiden...

    Så mycket kan summeras om var vi står idag. Jag hoppas att jag lyckats klargöra situationen, åtminstone till
    en VISS del...
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Liten FAQ:
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Fråga: Varför fungerar fortfarande vissa kanaler?
    Svar: Det norska baspaketet fungerar fortfarande beroende på att de använder de GAMLA nycklarna OCH
    cas3-systemet (gamla kort).
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Fråga: Har de ändrat system så som Viasat gjorde?
    Svar: Nej, de har inte ändrat huvudsystemet, bara vissa viktiga delar av systemet som uppdaterar kortet,
    det är det som kallas cas5 (Nya kort)
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Fråga: Ändrar de nycklar bara för att lura/försvåra det för TeamPDK?
    Svar: NEJ, de ändrar nycklar bara för att det ingår i en uppgörelse mellan Canal Digital och Conax.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Fråga: Hur lång tid kommer det att ta innan vi får nya nycklar?
    Svar: Det går inte att svara på, allt jag kan säga är att inga system är hudraprocentigt säkra. Men det
    här systembytet är "stort", så vänta er ingenting de närmsta dagarna.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Fråga: Men mitt kort fungerar ju fortfarande, och det är flera ÅR gammalt.
    Svar: Du kanske är en av de lyckligt lottade med ett cas5-kort. Det kan vara något testkort från
    tidigare år av Conax, som fortfarande fungerar.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Fråga: Kan inte ni i TeamPDK bara "hacka" mitt kort och "plocka ur" nycklarna?
    Svar: NEJ, det kan vi inte, bry er inte om att fråga heller för den delen.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Fråga: Kan ni inte ge ut programvaran, som plockar ut MK-nyckeln, till allmänheten.
    Svar: Det finns ingen sådan programvara!!
    ------------------------------------------------------------------------------------------------M.V.H Connyp
    *FBK FOREVER*
    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/
    DENNA TEXT BORDE ALLA HA.
    KOPIERA OCH LÄGG PÅ DIN SIDA!

  2. #2

    Tackar

    Låter som en logisk förklaring. Bara att vänta alltså.
    FRÖLUNDA INDIANS RULES

    STOPPA DJURGÅRDARNA PÅ NÄTET!
    Ser du någon, anmäl det här:
    http://www.skansen.se/aphuset/
    DENNA TEXT BORDE ALLA HA.
    KOPIERA OCH LÄGG PÅ DIN SIDA!

  3. #3
    Riktigt bra förklaring!

    TACK!! är nog fler än jag som undrar och hoppas...köpte en brännare och ett kort för nåra veckor sedan och hade kanalerna i några dagar till de släckte...lite surt=(

  4. #4
    Tack för en bra förklaring.
    Och villken tur :-) att jag inte är ensam om att köpa brännare och kort för några veckor sedan. väldigt surt:-(

  5. #5
    Fick även min bännare å kort för någon vecka sedan :cry:

  6. #6
    Tycker synd om er som bara haft era brännare i några veckor. Vi få hoppas det kommer en lösning inom kort

  7. #7
    Ja det känns riktigt tungt faktiskt!! men men man kan bara hoppas!=)

  8. #8
    Ja, det sista som överger en är ju hoppet:-):-)
    Det finns säker duktiga killar någonstans som sitter jobbar för fullt just nu med att få ordning på korten.

  9. #9
    Jag köpte parabol, mottagare, brännare och kort bara för ett tag sen.
    Man är lite små less. :cry:

  10. #10
    Tack för en bra förklaring.
    BRA JOBBAT!!!!!!!!!!

Liknande ämnen

  1. CCcaminfo förklaring
    Av sonkite i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 17:55
  2. Logg - förklaring?
    Av L!M!T i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 15:13
  3. [LÖST] Tydligare förklaring ang inlägget UA SA.
    Av *Wolf* i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 10:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss