Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Det är dags att snurra på tallriken...

  1. #1

    Det är dags att snurra på tallriken...

    Efter flera år på samma ställe inser man att det kanske är kört för ett tag med CD. Frågan är vilka alternativ ni gubbar där ute använder er av idag. Jag bor i Göteborg och har en underbar Dreambox, vilka alternativ skulle ni rekommendera att snurra in plattan mot? Finns det kanske en annan parabol med Champions league på?

    Några uppslag?

    mvh
    Henrik
    DB 7000

  2. #2
    har du dubbla huvuden så vrid in den på Astra & Hotbird där har du flera hundra fria kanaler att titta på, har du bara ett huvud så ställ den på hotbird där är dom flesta fria kanalerna

  3. #3
    Du som har Dreambox borde väta att seca fungerar bode på hotbird&astra+monga andra kanaller.Futbol sender de flesta länder.

  4. #4
    bästa alternativet är 4lnbs,så har du Thor och Sirius kvar,och behöver inte vrida antennen tillbaka sedan.Och på Hotbird och Astra finns flera hundra fria kanaler.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  5. #5
    Tack för alla svar,

    ert råd i kort är att snurra in mitt ensamma huvud på hotbird, där jag kan finna många fria kanaler samt en hel del SECA-kodade kanaler?

    Fråga? Jag kan plocka ner både Astra, Thor, Sirius och Hotbird på samma position, om jag har 4 huvud, och det är på Hotbird de flesta fria kanalerna finns.

    Vilken satellit har det "gõttigaste" som jag kan plocka ner med Dreamboxen? inte porr, fotboll!

    Jag vet att jag är lat, men det tar någon kanske 1 minut att svara och mig 2 timmar att söka och tänka. Usch, står inte ut...

    Henrik

    Henrik


    Henrik
    DB 7000

  6. #6
    Det beror på storleken på din parabol. Vad jag vet så har du för liten så får du för svag signal på Hotbird och Astra och har du för stor så blir det fel på något annat sätt(har bara hört coh det ska visst bara gälla värsting storlekarna). Själv har jag 2 tallrikar med Astra och Hotbird på den ena och Thor och Sirius på den andra. Alla 4 mottagarhuvuden är sedan kopplade till en 4/1 switch och sedan in i mottagaren.

    Angående fotboll: På Hotbird så finns "Premier league channel", "Sky Sport", "Canal+ sport" mm. och Astra har ett helt klart sämre utbud, vilket gör valet ganska enkelt.

Liknande ämnen

  1. Fel på tallriken?
    Av kapten kula i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 08:51
  2. Då var det dags..
    Av Mozer i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 14:44
  3. Då var det dags för en ny tv!!
    Av klas i forum Projektorer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-04, 08:49
  4. Då var det dags då!
    Av ZoN i forum Boxer
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 08:36
  5. Dags för ...
    Av Mr.F i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 05:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss