Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Dödsstöt?

  1. #1

    Dödsstöt?

    Att viasat kommer att inkludera Tv4, Tv4+ och Tv4 Film måste nästan innebära dödsstöten för CD.
    Viasat har även tecknat avtal med femman om distribution i viasats kabelnät och med det i bakgrunden ligger det nära till hands att femman snart ingår i parabolpaketen också.
    Då är frågan: Vad har CD kvar som gör dom exklusiva?
    Naturligtvis Canal+:s alla kanaler med elitserien, NHL, och fotboll både svensk och engelsk. Även italiensk fotboll.
    Men vad mera? Några nich-kanaler, ex. discovery, star, NG etc.
    Eurosport har dom naturligtvis, men har man tillgång till Astra så finns eurosport fritt, visserligen med tysk speaker men språket är inte allt.
    Min profetia är att inom en snar framtid kommer CD att få det svårt att överleva. :?

  2. #2

    Re: Dödsstöt?

    Citat Ursprungligen postat av BBfordson
    Att viasat kommer att inkludera Tv4, Tv4+ och Tv4 Film måste nästan innebära dödsstöten för CD.
    Viasat har även tecknat avtal med femman om distribution i viasats kabelnät och med det i bakgrunden ligger det nära till hands att femman snart ingår i parabolpaketen också.
    Då är frågan: Vad har CD kvar som gör dom exklusiva?
    Naturligtvis Canal+:s alla kanaler med elitserien, NHL, och fotboll både svensk och engelsk. Även italiensk fotboll.
    Men vad mera? Några nich-kanaler, ex. discovery, star, NG etc.
    Eurosport har dom naturligtvis, men har man tillgång till Astra så finns eurosport fritt, visserligen med tysk speaker men språket är inte allt.
    Min profetia är att inom en snar framtid kommer CD att få det svårt att överleva. :?
    Underskatta inte de fotbollsintresserade...

  3. #3
    Det gör jag absolut inte, är sjäv en sådan men med det utbud av fotboll som finns i alla kanaler t.ex. så har viasat engelska division 1 och champions leauge och femman har tysk fotboll, finns en fundering om det är värt att ha CD bara för fotbollens skull.

  4. #4
    Jag hatar viasat så jag hoppas att det blir tvärt om! viasat skall konka å CD skall rocka!

  5. #5
    Tja det som inte talar för viaspratt är att de flesta som nu har konverterat sina MII-kort till isskrapor har eller kommer att teckna CD:s familjepaket med eller utan C+ (har redan gjort det) för att mottageren i det paketet är överlägsen den som Viaspratt skickar med, man har ju nöjt sig med det MII kunde ge sen NDS infördes och sakta vant sig av med Viaspratt så här var valet enkelt när man jämförde kanalutbud och mottagare.

  6. #6
    Åt helvete med alltihopa,

    låt oss köpa de kanaler vi vill ha, låt mig plocka en kanal ur vardera paketet, om det passar mig.

    Jag blir som alla andra förbannad över att behöva köpa en massa skit för att få det jag vill ha. För över det på en annan marknad, ex. Radio TV; köp 4 hårtorkar, så får du köpa den TV:n du vill ha. Sjukt! Köp 500 burkar honung och få den limpa du behöver...

    Eftersom jag kan garantera att CD, Visat mfl bevakar detta forum och liknande, låt oss propagera mycket aktivt för att kunna välja enstaka kanaler ur deras sortiment.

    Det är den framtida vägen, den enda vägen och jag fattar inte att det får fortgå år ut och år in; ta betalt för reklam-kanaler.

    Våga Vägra Paket-köp

    Gonatt.

    Henrik
    DB 7000

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av henrik007
    Åt helvete med alltihopa,

    låt oss köpa de kanaler vi vill ha, låt mig plocka en kanal ur vardera paketet, om det passar mig.

    Jag blir som alla andra förbannad över att behöva köpa en massa skit för att få det jag vill ha. För över det på en annan marknad, ex. Radio TV; köp 4 hårtorkar, så får du köpa den TV:n du vill ha. Sjukt! Köp 500 burkar honung och få den limpa du behöver...

    Våga Vägra Paket-köp

    Gonatt.

    Henrik
    Helt rätt!
    det sitter inte i pengar, betalar GLADLIGEN for att slippa hålla på med kortena, koder hit&dit, keys hit& dit!

    Men jag VÄGRAR betala för tex VH-1, TCM, SVT1,2,24.....va jag vill är det att plocka dom kanalerna JAG vill HA!

    Inte en massa skit!

    och så länge det inte är så kommer jag att ge pangarna till VIASAT!

    punkt!


    --J--
    ....im not lost, im on adventure.....

  8. #8
    Ja det är ofattbart att man skall behöva BETALA för att se en massa dålig reklam. Nej bojkotta alla betalkanaler med reklam !!
    ANB

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    vh-1 är ju bästa musikkanalen juh....
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    vh-1 är ju bästa musikkanalen juh....
    vh-1 classic är snäppet bättre :lol:

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss