Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Badad P910i

  1. #1

    Badad P910i

    Igår när jag var ute och fiskade gick jag genom isen och var nära att drunkna, men det är en annan historia, grejen är att jag hade min mobiltelefon i fickan. En SonyEricsson P910i

    Naturligtvis blev den lite knäpp efter incidenten, men efter att jag torkat den över natten med hjälp av stöveltorken fungerade den som vanligt igen.

    Dock hände en sak idag (naturligtvis) när batteriet tog slut, nämligen att den vägrade starta upp igen. Ericssonloggan kommer fram, sen händer inget mer. Den låser sig i det läget.

    Grejen är att jag inte tror att det beror på badet faktiskt, efterssom exakt samma sak har hänt vid ett tidigare tillfälle, utan att luren var badad. Då lämnade jag in den och fick den reparerad på garantin, jag tror att dom bara flashade om den.

    Men om jag lämnar in den igen nu så misstänker jag att det syns att den blivit badad och jag lär inte få något på garantin? Finns det något sätt att kringgå detta? :-) Kan man ta isär den och göra rent så att det inte syns, vare sig att den varit isärplockad eller att den badat? Har någon några tips?

  2. #2
    Kan du inte säga att du har åkt skidor i fjällen, och haft telen i innerfickan, du vet man blir varm av att åka skidor därav fukten i den
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    Nja... kan man verkligen göra så? Jag är skeptisk till att dom köper det.

    Dessutom tror jag inte det spelar någon roll vad jag säger. Dom bara skriver väldigt kortfattat på en lapp vad som är fel, sedan skickas luren vidare till ett ericsson servicecenter (i karlstad i mitt fall).

    Hade dom fått laga lurar på plats här hade det varit lugnt, för killen som har radio/telebutiken är en mycket god vän till mig.
    Nollvision i skogen

  4. #4
    Hemförsäkring.
    Auktoriserad julmusttestare.

  5. #5
    Det finns rengörnings spray att köpa på elektronikaffärer som man speyar på alla komponenter så låter man det torka och vips så är så gott som all korrision borta..Nu måste man göra detta ganska fort annars fräts kretsarna bort..Helst ska telefonen inte vart påsatt heller ..Batterierna ur alltså..Har du tur så kan dom inte se att telefonen varit doppad utan bara utsatt för lite fukt..Lycka till...

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av elvings
    Hemförsäkring.
    Och betala en dyr självrisk för någon som skulle gått på garanti? Nej tack.

    @mirage
    Jag har suttit och kikat lite på den och jag vet inte riktigt hur f-n jag ska få isär den ens utan att det syns. Jag ska åka ner till min polare med en och se om han kan plocka isär den. :-)

  7. #7
    Har du testat med ett annat minneskort.. Min 800 ballade ur pga taskit minneskort. startade inte, men efter ett tag hoppade den igång och formaterade allt!!!!!

  8. #8
    Nja, jag har testat både med och utan minneskort, men jag har inte testat med ett annat. Jag ska grava fram gamla minneskortet från min P800 som jag har liggandes någonstans och testa. Jag börjar bli riktigt less på PXXX-serien nu! Bara krångel.
    Nollvision i skogen

  9. #9
    Alla typer av fukt upptäcks väldigt lätt och det täcks inte av garantin! även om man har haft den i innerfickan och åkt slalom! ALLT SYNS! jag jobbar på Telia och får tyvärr ge alldeles för många beskedet att deras mobiler är fuktskadade! och att det inte täcks av garantin! många vet inte ens om att telefonen har varit nära fukt och då är det oftast att dom har haft telefonen i fickan och blivit varm! enklaste att göra är att gå på Telia och teckna en försäkring! för 295:- per år och vänta ett tag sen drar du telefonen i bakcken! så den blir helkraschad! och pejjar 500:- i självrisk och du får en ny :P fult men vad gör man telefonen kostar trots allt nästan 6000:- :twisted:

  10. #10
    Hade en T68 som gick åt skogen för ett par år sedan.. Telefonen var 2 månader gammal, när den ballade ur, så den åkte in på service... Fick tillbaka den nån vecka senare, men samma fel bestod..

    Skickade den en gång till, varpå GEAB kom med beslutet fukt-skadad.. Det hade knappt inte regnat på en hela tiden, men ändå lyckades jag fuktskada den.. Konstigt.. En svettig sommarficka räckte sade dom...

    Jag ifrågasatte varför felet inte upptäcktes första gången.. Och senare om inte fuktskadan kan uppkomma i transporthanteringen, men dom bara skrattade åt mig..

    Illa för en telefon som bara var 2 månader.... Efter denna incident... Aldrig mer GEAB och aldrig mer en Ericsson... Har haft massor av Nokia-telefoner i fuktiga sommar-fickor som har pallat...

Liknande ämnen

  1. SonyEricsson P910i
    Av cichlidae i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-25, 23:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss