Hur får man ut dolby digital ljud ur en 9802s ? Enl. nokias hemsida skall den klara det med mjukvara SC4.0 men jag får då inte det att fungera,någon som vet?
Hur får man ut dolby digital ljud ur en 9802s ? Enl. nokias hemsida skall den klara det med mjukvara SC4.0 men jag får då inte det att fungera,någon som vet?
Har själv testat på sve kanal 1 och 2 och fått fram att man måste använda en coaxial kabel mellan mottagare och dolby digital resivern, annars funkar det inte alls. Du blir bara av med ljudet på RCA ljud utgångarna.
//Jbey
Självklart använder jag digital utgången för ljudet men det funkar inte ändå :-(
Du måste gå in och ändra i inställningarna. Ex om du ställer dig på svt1 sen trycker på option knappen på fjärren så kommer det upp en meny där du kan skifta ljud "mpeg" till "dolby" pil höger sen trycka ok, det trillar tbx automatiskt till "mpeg" när du byter kanal. Även kan du göra detta inne i menyerna MEN då ändrar du så de sändninga som inte sänder i dolby där försvinner ljudet helt.
//Jbey
YES!!! :lol: Nu funkar det! Tack för tipset, den menyn med info knappen hade jag inte provat. Letade i den vanliga menyn men hittade inget om ljudet där.