Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: dolby digital ur 9802s

dolby digital ur 9802s

Hur får man ut dolby digital ljud ur en 9802s ? Enl. nokias hemsida skall den klara det med mjukvara SC4.0 men jag får då inte det att fungera,någon som vet?

Har själv testat på sve kanal 1 och 2 och fått fram att man måste använda en coaxial kabel mellan mottagare och dolby digital resivern, annars funkar det inte alls. Du blir bara av med ljudet på RCA ljud utgångarna.
    //Jbey

Självklart använder jag digital utgången för ljudet men det funkar inte ändå :-(

Du måste gå in och ändra i inställningarna. Ex om du ställer dig på svt1 sen trycker på option knappen på fjärren så kommer det upp en meny där du kan skifta ljud "mpeg" till "dolby" pil höger sen trycka ok, det trillar tbx automatiskt till "mpeg" när du byter kanal. Även kan du göra detta inne i menyerna MEN då ändrar du så de sändninga som inte sänder i dolby där försvinner ljudet helt.
    //Jbey

YES!!! :lol: Nu funkar det! Tack för tipset, den menyn med info knappen hade jag inte provat. Letade i den vanliga menyn men hittade inget om ljudet där.

Liknande ämnen

1. Dolby Digital?
    Av malajo i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 21:48
  2. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  3. Dolby Digital 5.1 lyd
    Av jonseiko i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 10:41
  4. Dolby Digital
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-08-13, 02:25
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 13:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss