Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Mail på jobbet-Tji!

  1. #1

    Mail på jobbet-Tji!

    Finns det någon möjlighet att komma åt sin mail (yahoo) när den är spärrad?
    Så här ligger det till-när jag försöker att öppna min mail på jobbet möts jag av ett meddelande-"åtkomst nekad,webbaserad mail förbjudet" den texten efterföljs av en ruta som iofs "kanske" möjligör att jag kan komma åt min "privata" mail,det stå bla,att om jag anser att spärren av "privat" mail är felaktig kan jag påtala detta,och jag kan också ansöka om att min mail ska öppnas på företagets datorer,men jag tror det inte är någon bra ide,företaget skulle nog avslå en dylik ansökan.
    ComHit Rockar trots avsaknad av M2 filer i skrivande stund

  2. #2
    du loggar förmodligen in på en domän när du drar igång burken. Beroende på hur nätverket är konfigurerat - så kan du försöka "hacka" dig in i din egen jobburk, lägga upp en lokal användare med admins rights.
    När du så drar igång burken välj att logga in lokalt - då bör du slippa begränsningarna som finns via domänen - så har iaf jag gjort och det fungerar 100 - inga begränsningar vid surfningen, porr och annat snusk har du full tillgång till.

  3. #3
    Det är mer troligt att spärren ligger i brändväggen och inte deras windows domän.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Det är mer troligt att spärren ligger i brändväggen och inte deras windows domän.
    Förstår inte varför du jämnt är så negativ. För mig fungerar det helt 100 och dessutom så är det sannolikt att "filtret" ligger inom domänen.

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av csan
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Det är mer troligt att spärren ligger i brändväggen och inte deras windows domän.
    Förstår inte varför du jämnt är så negativ. För mig fungerar det helt 100 och dessutom så är det sannolikt att "filtret" ligger inom domänen.
    Negativ?
    Man har väl olika uppfattningar och tror olika saker? Eller?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av rejj
    Citat Ursprungligen postat av csan
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Det är mer troligt att spärren ligger i brändväggen och inte deras windows domän.
    Förstår inte varför du jämnt är så negativ. För mig fungerar det helt 100 och dessutom så är det sannolikt att "filtret" ligger inom domänen.
    Negativ?
    Man har väl olika uppfattningar och tror olika saker? Eller?
    Visst får man tro vad man vill - vi lever ju i ett fritt samhälle, tror jag, däremot så verkar det som att "Johan" inte riktigt vet vad han pratar om - han har gett uttryck för sin okunnighet tidigare i andra sammanhang.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Det är mer troligt att spärren ligger i brändväggen och inte deras windows domän.
    Ja det är ganska troligt. Man spärrar ofta bort olämpliga domännamn i brandvägg eller proxyserver. En av anledningarena till att spärra ut web-mail brukar vara risken att få in virus.
    // Fredrik
    Nokia 9802S matad från 19ö/13ö samt 5ö/1v

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av csan
    Citat Ursprungligen postat av Johan
    Det är mer troligt att spärren ligger i brändväggen och inte deras windows domän.
    Förstår inte varför du jämnt är så negativ. För mig fungerar det helt 100 och dessutom så är det sannolikt att "filtret" ligger inom domänen.
    @csan
    Vägkung ställde en fråga, så håll dig till det, brodera inte ut svaret om vad du anser om andra medlemmar här på forumet.
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  9. #9
    @csan

    Jag sa vad jag trodde men jag hoppade inte på dig för att du hade en annan åsikt det kanske du kan lära dig nåt av......
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  10. #10
    Min erfarenhet av detta är att det är väldigt olika och att man bara kan prova sig fram. Har stött på allt från att en policy sätts när man loggar in på domänen till att proxyn tar hand om det hela.

    Om det skulle vara proxyn så kan du alltid använda program som t.ex. HTTP-port. Denna gör att du går via deras proxy för att på så vis maskera det för din interna proxy.

    Däremot ska en varning utfärdas. Många företag loggar trafiken på nätet och kan på så vi komma fram till att just du har varit på ställen som bryter mot deras internetpolicy. Om det är en webbmail kanske det inte blir så mycket problem, men det kan vara bra att veta innan du sätter igång och tar dig runt spärren som finns.

Liknande ämnen

  1. Svar: 79
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 09:00
  2. Titta på tv från jobbet
    Av andreas79 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 10:25
  3. Vidarebefodra mail till annan mail?
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 21:04
  4. E-mail
    Av 36lyc01 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 20:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss