Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Borttagna inställningar i XP

Borttagna inställningar i XP

Jag har fått ett stort problem.
    jag svarade fel i programet ad-watch så nu är mina inställningar borta.
    inga program går att starta. systemet känner inte igen exe filer eller lnk.
    systemåterställaren går inte att starta.
    windows xp skivan går inta att starta.
    regedit startar inte. Vad göra... HJÄLP

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    hur menar du "svarade fel i ad-watch" - vad var det för fråga?

Det kon några frågor vid uppstart om ändringar i registret. eftersom man är så snabb på att svara nej, så fick de program som var kopplade på något sätt i registret inte tillåtelse att ändra. jag förmodar att jag skulle svara ja där. som det är nu så startar ingen exe fil nr jag klickar på den.
    kontrollpanelen startar, men overallt där det är en länk (lnk) så händer inget. det konstiga är att outlook startar. alla ikoner är borta.
    om jag försöker starta regedit under kör. så får jag svar att windows inte känner igen filen. lika om jag skriver cmd för att köra dos.

ad watch? ere ett antiviruz prog lr?

Om ja...pröva o avistalera de progget

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Har du ändrat så han "bootar" från skivan ? I bios ?
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

När jag sätter i xp-skivan så kan jag inte köra installlera xp. bara tilläggen. så skivan startar men inte alla delar är körbara.

har inte provat att boota ännu. eftersom jag nu lyckats att komma ut på nätet, så har jag ingen lust att stänga av innan jag har fått lite mer tips.

Är det en ren xp skiva du har eller ett sånt där bland tjaffs ???Du kan ju alltid bota från skivan och reparera xp...Har du startat xp i felsäkert läge och försökt återställa ??Du kanske kan ta hem en ny xp och uppdatera den du har...Tja det finns flera alternativ...Du kan ju se om inte det programet lagt dina filer i en backup om du kan komma åt roten..Har du viktiga saker i datan så försök göra en backup först och jävlas det så kör en ny ominstallering det spar ofta en massa tid och så blir systemet rent också..Jag vet inte hur många gånger jag rensat i system och bläddrat i filer för att förbanna mig själv efteråt att en ny installering hade gått snabbare...Fasen det tar ju inte mer än ett par timmar så är allt ok igen..Se bara till att du har drivisar så du kommer ut på nätet.Sedan tankar du ju bara hem det senaste..Jag fixade en data här allt gick som en dans tills dess att jag såg att jag missat drivisarna till ethernet kortet suck där sket sig uppkopplingen på internet...Nu hade jag tur som har 2 datorer till så jag kunde bränna ut drivisarna sedan funkade det....Lycka till.

Om det nu är AD watch som ställt till det så måste det också kunna fixa tillbaks det, har du testat?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Jag har försökt att starta ad-watch, men windows kan inte känna igen filtypen .exe
    jag väntar någon halvtimme eller så, sen får jag väl prova att boota från original xp-cd´n. men det känns jobbigt, nu när jag i alla fall fick igång explorer, så att man kunde komma in på comhit.
    helt suveränt forum, och tack till alla som ställer upp och försöker hjälpa till.
    Bille

Liknande ämnen

1. Inställningar
    Av Zorre i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 17:19
  2. Ta bort borttagna filer
    Av Atrix i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 10:07
  3. Borttagna filer tillbaka
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 15:51
  4. Inställningar på min box :S
    Av Smergo i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 12:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss