Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Thomsson DTI2000

  1. #1

    Thomsson DTI2000

    Har sett att ganska många har denna boxen men "trivs" ni med den?

    Har skaffat ett boxerabb nu när MII blev trött, hade en Samsung 9500 EM VIA som jag använde innan men det är natt och dag om man jämnför(NATT).

    Är alla boxer mottagare lika trötta eller finns det ngn som man kan jämnföra med 9500.

    Roligt att höra vad ni tycker.

  2. #2
    DTI 2000 är nog en av dom boxar som det skivits mest om i forumet och det brukar inte betyda att det är så bra. :wink:

    Vet inte om dom nuförtiden fått ordning på sin firmware men jag skulle välja annat alternativ.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    senaste firmwaren ger dti2000 konkurenskraft jämfört med dom andra mottagarna.

    funkar helt ok nu !

  4. #4

    Firmware

    ops: Talar vi om den uppdatering som man gör över sändaren? ops:

  5. #5
    ja, med den mjukvaran fungerar den (äntligen) felfritt..

  6. #6

    Tjatig

    Kanske dum men den går inte på det närmaste att jämnföra med samsungen, skall det verkligen vara så stor skillnad?

    Tänkte att ngn kanske hade samma grejor och begripper detta bättre än ja.

    Inte nog med det, är det vanligt att den "ska" hänga sig ibland?

    kul med lite synpunkter.

  7. #7

    Thomson DTI 2000

    Jag kan tyvärr inte säga så mycket positivt om Thomson DTI 2000.
    Även med nyaste firmware så är den rätt så buggig. För mig så hänger den sig, ibland så får man upp meddelanden om att man ska sätta i programkort även om det redan sitter i rätt och fungerade "kvällen innan". Och när den väl hänger sig så måste man dra ut strömsladden..

    Och vill man få ut 5.1 ljud så är det en ännu tråkigare historia i sig. Om det funkar så tar det tid innan man får ljudet. Kan ta uppemåt 30sec innan man får ljud.

    Sen rent allmänt så är gränssnittet tråkigt som fan och TEXT tv funktionen ska man inte heller prata om.

    En annan fråga att betänka är att programinformation inte alltid stämmer, jag kan dock inte svara på om det problemet är med boxen i sig att göra eller att boxer i sig är dålig på att uppdatera..

    Mitt råd, köp den INTE.

  8. #8
    Nja att Thomsons gränssnitt skulle vara fult håller jag inte med om, pröva Samsungs markbox så får du helt nya referensramar över vad som är fult och inte
    Däremot kommer alltid DTI 2000 att lida av sin klena processor, den är inte särskilt snabb på att byta kanaler eller göra något annat som är "jobbigt". Den inbyggda Text-tv generatorn är skrattretande dålig.

    Men nu för tiden så fungerar i alla fall boxen, alltid något positivt
    Köp en annan box om du ska köpa box tillsammans med abbonemang. Snart kommer Sagem ut med en box med dubbla tuners och hårddisk för Boxer, ser mycket intressant ut.

Liknande ämnen

  1. Thomson DTI2000
    Av jannepw i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 13:35
  2. Thomsson box och matrix cam?
    Av ibi i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-01, 06:15
  3. Thomson Dti2000
    Av Eldkvarn i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 15:03
  4. Thomsson DSI 35 TH
    Av deves i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 19:35
  5. [LÖST] viacces thomsson
    Av jank i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 18:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss