Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nokia 9780S och mmedit?

Nokia 9780S och mmedit?

Hej!

Jag läste i ett tidigare inlägg att man kunde använda mmedit för att lägga in fria kanaler från astra och hotbird osv. Jag gjorde en reset av boxen, koppla in den till datorn och ställde in den på AD 2.X / SC3.X och importera kanallistor. Men jag fattar inte hur jag skickar över detta till boxen sen, vilken knapp ska man trycka på? Den simulerade fjärrkontrollen fungerar så kommunikationen borde ju fungera. Den enda knapp som liknar något som kan ha med att överföra kanalerna är den gråa stickkontakten men trycker jag på skriv eller läs där så händer ingeting.

Någon som kan hjälpa mig med hur det fungerar? Gärna en komplett guide för programmet! Vore evigt tacksam, har nämligen ca 7 nokia 9780S mottagare som jag vill fixa in kanaler i.

/tack på förhand, Ola Ahlman

ingen som vet hur man använder programmet?

skicka med setedit 9800. editera med mmedit.

Citat Ursprungligen postat av PrOsOn
    skicka med setedit 9800. editera med mmedit.
    Jag testade faktiskt skicka med setedit9800(den kanallistan som följer med programmet till astra) och det gick bra att skicka men om jag sen försöker gå in i välj kanal på mottagaren så låses hela mottagaren bara power off som fungerar, måste stega mig igenom kanalerna. Någon annan som har samma problem?

En annan sak jag märkte var att det kommit 2 kanallistor förrutom sirius, båda med tomma namn.

Vad menar du med editera med mmedit? har inte riktigt förstått mig på mmedit, skulle verkligen vilja ha en guide över hur man går tillväga, ursäkta om jag är lite dum!

Lyckades lösa det!

Citat Ursprungligen postat av SundaY
    Lyckades lösa det!
    Hur löste du det?
    Kan du beskriva?

Först editerar man och importerar kanalerna i mmedit sen sparar man filen. Efter det öppnar man filen i set9800 och skickar över allt till boxen med en nullmodemkabel sen är det klart.

Nokia 9802

Hur tar man bort Videoguardur en Nokia 9802 mottagare??
    Vill ha det gamla systemet igen

patchar den.

Nån som vet hur man får tag i software va.1.1.man kan programera 9780 med den,och sen får in Thor,Sirius .Astra och Hotbird.VA 1.1 är 9800 senaste Software,och är den enda som fungera i 9780.Nokia kör över den,men vill har 800-900kr.
    Kanske nån som har den??
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Liknande ämnen

1. Om att använda mmedit på en nokia 9802s
    Av Mikael i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 17:19
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-05-01, 16:44
  3. nokia 9780s
    Av sezai i forum Övriga mottagare
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 20:32
  4. Nokia 9780s???
    Av dacruzo i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-17, 19:39
  5. Nokia 9780S
    Av cuurree i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 22:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss