Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Dessa fjärrkontroller: Bra universal

  1. #11
    Jag har en univeralfjärr som jag är ruggigt nöjd med. Köpte den för en månad sedan ungefär.

    Det är en One For All, Kameleon 6. (URC-8060)
    Jag köpte med flit den gamla versionen eftersom jag inte gillade den nya. (den nya har en klar film över knapparna och jag kunde nästan se hur flottig den skulle kunna bli).
    Det enda jag är något missnöjd över är att den har en överkänslig rörelsesensor. Den tänder displayen när man plockar upp den från bordet, men är så känslig att den även tänds bara någon går in i vardagsrummet, hehe)

    Styr TV'n, dekodern, videon, förstärkaren, DVD'n.
    Snart min nya scartswitch. (har inte dragit fram manualen än).

    Uppgraderade den för stöd av min dekoder genom att surfa in på deras hemsida och låta de spela en trudelutt genom mina högtalare som fjärren kände igen. (inbyggt modem)

    Min boss på jobbet har köpt en logitech-fjärr som han verkar nöjd med. (logitech köpte upp företaget som gjorde fjärren). Den kopplar man till datorns USB-port och programmerar genom datorn. Smidigt värre.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  2. #12
    Har haft Kameleon innan men den tuggade batteri och var överkänslig.
    En polare köpte den av mej men fick problem med att programera 2 av sina maskiner. Den ene var en Kiss, DVD-spelare och den andra kom jag inte ihåg. Men en fråga till dej , Frejac: Har du inte en hög surrande ton när fjärrkontrollen tänds och tuggar den inte batteri?
    //menu

  3. #13
    Visst hör jag surrande, men det stör mig inte.
    Och battrier drar den säkert, men inte så mycket att det irriterar. Har bara haft den någon månad eller två, så jag kanske blir sur sedan.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  4. #14
    Sunwave SRC-3810.
    Ersätter 16 fjärrar och har både touch- och vanliga knappar. Har bara programmerat den direkt på dosan, men det följer med usb-koppling och programvara. Surrar inte alls, men suger batteri jämfört med vanliga fjärrar (har haft min i 3 månader utan att byta batterier). Jag är jäkligt nöjd!

    Säljs på HIFI-klubben.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Kan jag uppdatera Sunwave SRC-3810 så att den kan styra nya produkter? Min universalkontroll kan inte styra min DVD (Sony RDR-HX900/S).

  6. #16
    Ja .du kan lära den från den "gamla" fjärrkontrollen eller hämta koder
    via internet. Detta gäller Sunwaves fjärrkontroller SRC 3000 (denna har jag),
    SRC3810 och SRC 9310. Mycket bra fjärrkontrollar. Köp någon av dom, du kommer inte att bli besviken.
    //menu

Liknande ämnen

  1. billiga fjärrkontroller ?
    Av kubenkungen i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 11:58
  2. Fjärrkontroller
    Av larry i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 17:38
  3. Universal LNB + Terrestrial Input ???
    Av mami i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 07:12
  4. Universal Single LNB, 0.3 dB (Laser)
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-04, 02:10
  5. InfinityUSB (Universal Serial Bus)
    Av flu i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 20:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss