Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Problem med Nokia och kort....

Mean41
    Gäst

Problem med Nokia och kort....

Hej alla glada...

Är lite newbee på detta med kort. man man lär sig ju med tiden...:-)

Problemet:

Jag gjorde kopia på mitt senda kort med ViaFMBeta106, funkar bra på min thomson box...men Nokian tycks slå av sig å spöka ....

Nån som har nått förslag ? eller har jag klantat till det på nått vis....

hej vilken nokia är det en 212t så har du vissa problem.den funkr bara med greencard,silvercard efter vad jag kan förstå.en kompis har plockat sönder sin för att försöka löda om lite och öka strömspänningen.försöka duger m.v.h.wiggen.cx
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

Mean41
    Gäst
    Tusen tack för hjälpen....

Det är en 212t....

men kan man bara köpa silver-kort å clona, lika som med guld ?

hej har du en programerare som klarar silver,greencards? annars gå in på www.chipcardstore.com dom har programerare till justa priser m.v.h.wiggen.cx
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

Mean41
    Gäst

Tusen tack ännu en gång, för hjälpen.

Jag har en brännare från ad-teknik, jag surfade runt lite och såg att den klarade silver...så nu är kortet beställt.

Nu är bara den tråkiga väntan på kortet kvar *ler

MVH Tomas

ETT TIPS!
    Köp en VIACESS CA-modul och sätt i den tomma platsen på vänster sida, då försvinner problemen med störningar och bortkopplingar. Det funkar utmärkt för mig!!!!!!!!!(NOKIA 212T)
    fire

peon
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av wiggen.cx
    hej vilken nokia är det en 212t så har du vissa problem.den funkr bara med greencard,silvercard efter vad jag kan förstå.en kompis har plockat sönder sin för att försöka löda om lite och öka strömspänningen.försöka duger m.v.h.wiggen.cx
    vet inte hur silvercard/greencard fungerar men hur får man över mina guldkort filer så ja kan bränna på de korten då?

ampl
    Gäst
    Har haft problem med min Humax 5100 T , och att bilden bara syns i 30 sekunder ungefär... sen kodas det igen....
    Vad jag har hört så är detta precis samma problem som folk har med sin Nokia 212t (har med strömmen genom kortet och göra...)Vad jag har hört ska det vara ett skydd i dom nya mottarna(Nokia 212T & Humax 5100T), som ska göra att bara orginal(och greencard & silvercard förstås) kort funkar i den... men guldkort ska inte funka, tills idag när jag fick ordning på mitt.. kolla nedan.

Hade testat de flesta hex filerna (programmen) till mitt guldkort innan detta började funka fint... Trodde också jag var tvungen attt byta till ett Silvercard eller Greencard. Har alltså ett Guldkort som funkar nu...

Gjorde ett nytt försök med en tom provider.txt
    la in rätt koder för Boxer/Senda & Canal+ i provider.txt.
    Sen la jag in den filen i MorpHex, och konverterade sedan ut en fil i "Gold/Galayxy[Ethereal3MK]" med SA+00
    och serial på random och ATR på: Boxer/Senda... funkar på mitt guldkort...

Så nu funkar äntligen både Boxer och Canal+...

P.S. Humax 5100T stödjer inte Viacess(från grunden) därför behöver jag en CA modul... (som dock följde med)

Hoppas nån kan ha nytta av det...

knife
    Gäst

Spara pengar och kör med funcard

Funcard med slipstream100 funkar bra löser även 24h prob med comhem boxar.

//Knife

Har du testat slip i comhem box eller ? Jag får det iaf inte att funka. min box bara säger kortfel.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

1. Problem med nokia 112
    Av seullim i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 10:10
  2. Nokia 212 Problem
    Av hasse54 i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 19:48
  3. Problem med Nokia 9800S & Titanium kort
    Av BVH2004 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 21:28
  4. kort funkar i nokia 9802 men inte i nokia 9800s
    Av jaimeestocolmo i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 21:29
  5. Nokia 9802 SI-kort problem
    Av kunew i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 13:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss