Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Cardsharing via DVB-S-kort i datorn?

  1. #1

    Cardsharing via DVB-S-kort i datorn?

    Hallå i [freetv]mörkret ;-)

    Har funderat på en sak angående cardsharing som jag har fått erfara att flera här använder, ex. till Conax. Det ska ju funka utmärkt på DreamBoxen (har ingen tyvärr), men hur är det om man kör med DVB-S-kort till PC:n?

    Såvitt jag har förstått det hela, så laddas koderna/signaler ned från någon server med hjälp av ett program i datorn, vilka automatiskt används av DB:n för att avkoda kanalen i fråga. Då borde det i praktiken också utan vidare problem funka med DVB-S-kort, såvida applikationer och så är kompatibla.

    Jag undrar alltså om och vilka program för Windows, avsedda för cardsharing, som man kan använda ihop med DVB-S-kort? Underförstått för att åstadkomma samma effekt som med DB:n. Välkomnar alla tips, råd och kommentarer.. :-)

    /tboss

    P.S. Tar gärna emot privata meddelanden om viss info inte är allmänt känd

  2. #2
    Hej.
    Om du orkar så läs genom denna tråd: http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=12783&highlight=

    Annars så om du söker lite så finns det nog svar på det redan!

    /Mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #3
    Prova köra
    http://www.progdvb.com/
    och en plugin som heter WinCSC (använd google).

    Har du ett Skystar2 kort skulle jag överväga att köra
    http://mediaportal.sourceforge.net/
    med samma plugin.

    Sen finns det ju alltid andra alternativ som t.ex. Mytheatre (www.dvbcore.com) eller Alt-DVB (se forumet på dvbn.happysat.org).

  4. #4
    Suveränt.. tack för svaren, mami och Nicodemuz. Ska kolla upp den där (minst sagt långa) tråden om CS med DVB-C, antar att det är samma prodecur som som med DVB-S.

    Sen skulle jag bara vilja veta hur ofta det överförs data via servern man är uppkopplad mot.. är det mer eller mindre överföring hela tiden eller med ett visst intervall? Spelar iofs inte så stor roll när man har fast uppkoppling, men det skulle vara kul att veta. Tack på förhand

    /tboss

  5. #5
    Kom på en till sak jag tänkte skriva i förra meddelandet.. Är det möjligt att avkoda Irdeto 2 (som bl.a. HD-1 kör på) med CS? Vilka krypteringssystem funkar i nuläget ej med CS?

    Kan man köra, ex. med ProgDVB och WinCSC, med en server vigd åt CS med DB:n eller är det så att säga systemspecifikt?

    /tboss

  6. #6
    WinCSC får bara nycklarna ifrån en server, den måste veta vad den skall göra med dem också. Därför brukar man kalla WinCSC, Yankse, m.fl. för softcam's, de gör jobbet som en vanlig mottagarbox' CA-modul normalt gör. Det är för övrigt CA-modulen man normalt stoppar in abbonnemangskortet i.

    Så WinCSC, eller annan vald softcam, måste stödja det kodningssystem som kanalerna du vill titta på använder. Vilken som stödjer vad vet jag inte...

    Accessintervallet till kortservern är ca 1ggr per 10sek. Väldigt lite data också, du klarar dig med det äldsta modem du kan gräva upp drivisar till fast teleräkningen kan då bli mindre rolig

Liknande ämnen

  1. DVB-T-kort i datorn
    Av Wallen i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 15:10
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38
  3. [LÖST] tv kort i datorn
    Av nitro240 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-27, 11:00
  4. Tv Kort i Datorn
    Av Totta i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-19, 15:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss