Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Fungerar Dreambox 7000 S smartcard reader med original kort?

  1. #1

    Fungerar Dreambox 7000 S smartcard reader med original kort?

    Gjorde nyligen kontrakt med Canal Digital och beställde Family pack 23€/mån. 1 år och Combo boxen och parabolen är mina. Men till saken hör att jag har redan en Dreambox 7000 S med hårdskiva som jag tänker använda för det mesta. Behöver då ingen bandande DVD eller VHS bandspelare. FTP till datorn med filmen och lite arbete så får jag det på DVD i digital form. YES.
    Tillbaka till frågan. Måste jag skaffa original Conax Cam eller funkar kortet i Dreamboxens smart card reader problemfritt eller med små problem. Imagen i 7000 S är Peter Pan från i höstas?
    Hade för avsikt att endast skaffa mig finska local paketet men då kortavgiften på det s.k. gratis paketet var 78€ istället för motsvarande kortavgift med övriga icke gratis paket är 39€ börjande från andra året så tänkte jag så som CD vill att jag skall tänka att det lönar sig att ta ett "icke" gratis paket istället. He He lurad igen.

  2. #2
    Det virker bra i DB's kortleser. Med Newcamd, og du finner noen ferdige config filer for nordiske forhold til dette hvis du søker på digsat..

  3. #3
    Tack till Norge för det svaret. 90 € sparat igen då. Det nordiska sammarbetet fungerar bra. Skall titta på Digisat sidorna. Hälsningar från Finland.

Liknande ämnen

  1. Dreambox 800 cam för original kort
    Av magnuz i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 20:17
  2. 2st PCI kort samt 1 phoenix reader
    Av jolaren i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 11:48
  3. Dreambox 7000 som server
    Av fogden i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 05:50
  4. Dreambox 7000-S
    Av tonu i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-09-25, 17:34
  5. [LÖST] Smartcard Reader
    Av - ANTi - i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-21, 15:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss