Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Tv-out-problem

  1. #1

    Tv-out-problem

    Tjena!

    Jag har ett litet problem med min TV-out.
    Grafikkortet är Geforce2-MX och när jag försöker köra ut tv-out i s-video kabel så blir det svartvitt på TVn!

    Jag har försökt ändra primär/sekundär skärm, upplösning, och format (pal/ntsc etc).

    Men ingenting verkar fungera?

    Nån som har nåt tips?

  2. #2

  3. #3
    Tv tool funkar de bara på nividia eller?

    För jag har ATI finns det nått annat prog för det?

  4. #4
    Oftast när det är svartvitt så är det TVn som inte stödjer S-video. kolla så att du säkert vet om det är s-videostöd på TVn

  5. #5

    Dubbla bilder ??

    När jag kördator bilden tilltv så kan jag inte ha kvarbilden på dator skärmen.... Vill alltså ha bild på båda skärmarna.... Behöver anntagligen nya driv rutiner till3d kortet ?? Mvh Jonas

  6. #6
    Skulle underlätta om du sa vilket grafikkort du har :roll:

  7. #7
    kort om tv ut.
    svartvit bild kan bero på följande:
    1: TV:n stödjer inte s-video
    2: Ingången på tv:n du använder stödjer inte s-video
    3: Kanalen du använder är inte inställd för s-video
    4: Du har angett/Datorn har valt fel kabeltyp eller tv format i inställningarna.

    Lösning
    1: Använd rca (tror jag det heter, gul kontakt iaf) kabel istället
    2: Byt ingång eller använd rca kabel
    3: Läs din tv manual
    4: Gå in i avanserade inställningar och ställ in rätt kabeltyp eller tv format

    Får bild på tv:n men det blir svart när jag visar film:
    Nvidia: Använd tv tool eller gå in i inställningarna för överlagring och ställ in inställningar för fullskärmsvideo
    ATI: Cinnema mode eller bio läge bör lösa det.

    Både ATI och NVIDIA: Om inget annat funkar ställ in tv:n som primär enhet.



    Rätta, förklara bättre, lägg till mer info om ni vet något mer.
    hoppas detta hjälper någon.

  8. #8
    Prova med ntcs inställning..Är säkert fel tv region inställning..Pendla mellan PAL B och NTCS...

  9. #9
    S video fungerar så att den kör ut två signaler en svart vit och en färg signal och dessa två har oxkså en egen ground.
    Så om man vill ha färg i tv:n så kan man kopplaihop signal färg och svartvit till ett par och de båda groundarna till ett par.
    Gjordet överkopplingarna inne i en scart som tar emot s-video själv, och det fungerar relativt bra.
    Vill man så kan man lägga in en kondenator(470pF) i serie på färg signalen för att få bort lite brus.
    Det är bara att pröva.
    Lycka till

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Mirage
    Prova med ntcs inställning..Är säkert fel tv region inställning..Pendla mellan PAL B och NTCS...
    NTSC eller PAL kommer inte ändra färgerna väl? Det är väl i princip bara olika frame rates?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss