Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ping

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    Ping

    När jag pingar comhit så är TTL=52, när jag pingar min router så är TTL=255. Vad är det som bestämmer TTL-värdet, kan jag ändra detta?

    TTL= Time To Live?

  2. #2
    ping /?

    Men varför spelar TTL någon roll?

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    TTL (TimeToLive) följer med varje packet som skickas på nätet... För varje router den passerar eller annat hopp som packetet för så minskas värdet med 1... Och när det når 0 så kommer routern att räkna bort det... Alltså TTL är alltid 255 från början... Sen ju längre det får färdas ju mindre blir det... Och eftersom din router är förmodligen direkt inkopplad så är det bara 1 hopp som behövs göras och därför är TTL 255 där... Medans när det ska till comhit.net så är det några fel... Rättare sagt 204... Men det är olika från operatör till operatör... Jag t.ex. har TTL 55 när jag pingar comhit.net...

    TTL är skapat för att packet inte ska irra omkring och aldrig "dö" utan bara loopa runt vilket hade skapat MASSIVA överbelastningar på internet...

    Det går att ställa TTL... Enligt IPSec ska TTL vara ställt på 60... Men som standard är det 255...

    Och för att vissa lite enkelt med en snabb formel så kan man säga detta:

    Kod:
    TTL = x - y
    
    x = TTL standardvärde
    y = Antalet router hopp
    Hoppas det förklara en del för dig...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Väldigt olika resultat på Ping sajter ?!
    Av Komaqtion i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 12:07
  2. Ping
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 18:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss