Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: kernel32

  1. #1

    kernel32

    är det någon som vet hur man får igång win xp när kernel32 fattas och det inte går med disk eller cd att instalera den
    jag är för***ad och vet inte hur jag skall göra.
    Det går inte att starta med xp cd.
    det är en tidsfråga innan den åker ut genom fönstret.
    Nu behöver jag er hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. #2
    jag skulle nog formatera och installera om...

    troligen någe satyg som har tagit bort den för dig.

    bootar datorn inte från cdn?
    isåfall se till att cdrom ligger före hdd i bios..
    vanligtvis trycka DEL när datorn precis startas (i POST)
    så kommer du in i bios
    (kan även förekomma att F1 används, dock ovanligt)
    VU+

  3. #3
    Kör en repair av ditt XP bara (boota från XP-skivan enligt ovan och välj repair). Tar lite tid, men du har alla inställningar och program kvar. Tror nästan att det är nån bugg i XP som får till det där eller ett jävligt hemligt virus. Har fått det ett par gånger trots rejält virussäkrad burk.

  4. #4
    jag har haft samma problem några månader sedan och jag körde med xp-repair och det gick alldeles utmärkt.
    lycka till och bli inte arg. :P

  5. #5
    I 9 fall av 10 går det att lösa. Ofta handlar det bara om systematiskt arbete, det är troligtvis inte datorn eller operativsystemet som "inte funkar". Kernel32 är ju en del av OS:et, och förmodligen har användare eller knasigt program gjort något spök med filstrukturen eller registret.

    Se till att datorn är inställd på att boota från CD/DVD, kör sedan xp-skivan i reparationsläge...

    Alternativet är väl att formatera diskjäveln, men in gengäld får du ett helfräscht system. Själv brukar jag nuka disken nån gång per år på windowsdatorer. Skit in - skit ut... :wink:

  6. #6
    Jag tycker nog att en bra lösning kan vara att köra repair från XP-skivan...

    Ironi på låg nivå..

  7. #7

    Det går inte

    Det går inte att bota som ni säger. kernel stoppar det
    Det enda alternativet som jag se det är att komma in i dos från start eller bios.
    vore det så enkelt hadde jag gjort det från början
    jag har även gjort en startskiva för xp
    men är det någon som har ett program för att dela upp en fil för disketer så skall jag försöka med det. det behövs 6 disk för start av xp

  8. #8
    Då är det en inställning i BIOS. Du måste boota CD först i ordningen för att kunna göra en repair. Eller också har du fått till en CD som inte är bootbar.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  9. #9

    Re: Det går inte

    Citat Ursprungligen postat av uffjikea
    Det går inte att bota som ni säger. kernel stoppar det
    Det enda alternativet som jag se det är att komma in i dos från start eller bios.
    vore det så enkelt hadde jag gjort det från början
    jag har även gjort en startskiva för xp
    men är det någon som har ett program för att dela upp en fil för disketer så skall jag försöka med det. det behövs 6 disk för start av xp
    har du provat att ha "orginal" xp skivan i o startat om datorn?

    jag brukar göra en backupp image av C: lite då o då med norton Ghost. litet program som kopierar ALLT på t.ex C: till en image fil som man då sparar på en annan disk/dvd eller var man nu vill ha det...

    när sedan windows kukar ur i vanlig ordning så kör man bara ghost från t.ex en startdiskett o laddar över image filen så är allt exakt som när du gjorde imagen.... makalöst bra o går väldigt fort jämfört med windows eländiga installation
    VU+

  10. #10
    Tack storsnusan det är nog det enda alternativ jag inte har gjort och det funkade så när jag har sovit lite så skall jag instalera den andra
    Stort tack storsnusan

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss