Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Boxer Abb

Boxer Abb

Måste man betala den extra skatten (TV-Licens) för att köpa Boxer abb?
    Vill minnas att Boxer är ett bolag under SVT

Tv licensen betalar man för att man har en tv och kollar på den. du skulle vara tvungen att betala om du så bara kollade på heminspelade familjefilmer. TV-licensen är så trubbig så du kan ramla på den utan att skada dig. men betala det får du göra.

du behöver inte betala tv licens för att du har Boxer abbonemang.

Du BEHÖVER betala tv licens om du har en tv/video som kan ta emot marksända analoga sändningar.

Alltså om du har en projektor/plasma/monitor som inte kan ta emot marksänd analog tv så behöver du inte betala tv licens.

Spelar ingen roll om dom är analoga eller digitala om man tittar i texterna. Det pratas om markbundet, och då faller även alla Boxer-mottagare in där.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Citat Ursprungligen postat av frejac
    Spelar ingen roll om dom är analoga eller digitala om man tittar i texterna. Det pratas om markbundet, och då faller även alla Boxer-mottagare in där.
    aj då... var lite orolig för det men kom inte in på radiotjänst hemsida så jag kunde inte kolla innan jag postade.

Sorry.

Kolla in det här svaret som jag fick från radiotjänst och frågade vad som gäller.

Hej xxxxx!

Radiotjänst mottog ditt mail 021219 angående avgiftsskyldighet.

Enligt dina uppgifter så kommer du inte ha en TV-motagare med kanalväljare som kan ta emot markbundna sändningar. Om så är fallet så behöver du inte betala tv-avgift. Förutsättningen för avgiftsbefrielse är att man inte har någon apparat som kan ta emot markbundra sändningar.

Som tv-mottagare räknas även video/videokamera med kanalväljare och dator med
    tv-kort.

Med vänlig hälsning

xxxx xxxx
    __________________________________________________ _____
    xxxx xxxx
    Radiotjänst i Kiruna AB
    981 80 KIRUNA
    tfn 0980-752 00
    fax 0980-751 90
    e-mail xxx.xxxx@radiotjanst.se

<http://www.radiotjanst.se>

Loney :?:
    loney

Boxer har inget med SVT att göra, det ägs av Teracom, som i sin tur ägs av staten.

loney: Det var ju det jag sa? Markbundna mottagare är betalningsskyldiga.
    edit: Eller är jag för trött och har förbisett någonting?
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

Citat Ursprungligen postat av loney
    Kolla in det här svaret som jag fick från radiotjänst och frågade vad som gäller.

Hej xxxxx!

Radiotjänst mottog ditt mail 021219 angående avgiftsskyldighet.

Enligt dina uppgifter så kommer du inte ha en TV-motagare med kanalväljare som kan ta emot markbundna sändningar. Om så är fallet så behöver du inte betala tv-avgift. Förutsättningen för avgiftsbefrielse är att man inte har någon apparat som kan ta emot markbundra sändningar.

Som tv-mottagare räknas även video/videokamera med kanalväljare och dator med
    tv-kort.

Med vänlig hälsning

xxxx xxxx
    __________________________________________________ _____
    xxxx xxxx
    Radiotjänst i Kiruna AB
    981 80 KIRUNA
    tfn 0980-752 00
    fax 0980-751 90
    e-mail xxx.xxxx@radiotjanst.se

<http://www.radiotjanst.se>

Loney :?:
    Vilken fråga ställde du?

Radiotjänst har inte rätt att samköra sina register mot kabel/satelit/marksända bolag så det bör ändå vara riskfritt att beställa ett abb utan att betala licens.

Ripleyonline: Stämmer bra. Jag har abb men ingen licens. Ringer dom så säger jag att abbonemanget är åt en kompis som har betalningsanmärkningar.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss