Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Behöver hjälp med Elittorrent

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Svenne_27
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Jag kan inte förstå varför alla är så förtjusta i Azareus. Sämre program får man leta efter enligt min mening. Segar ner datorn så till den milda grad att man måste göra en omstart när nerladdningen är klar.

    Bytte till BitComet - vilken skillnad...
    Hehe jag har precis motsatt uppfattning. När jag hade Bitcomet så tog den all bandbredd, och då menar jag ALL. Kunde inte ens komma ut på internet till T.ex. Google eller Altavista. Och så blev det när jag endast hade två st nedladdningar. Så när jag skulle ladda ner nånting satte jag på nedladdningen över natten(när ingen använde datorn) och pausa på morgonen när man behövde ha tillgång till internet.

    Nu vet inte jag om det beror på Bitcomet, men jag har testat 2 andra klienter och dom har funkat...
    Du kan ställa hur mycket bandbredd du vill att BitComet ska sluka. Du gör det under inställningar --> Anslutning. Riktigt bra funktion tycker jag eftersom internet blir riktigt segt om programmet använder all bandbredd i upplinken vilket är vanligt för torrent.
    /klas

    --------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

  2. #12
    Jag använder BitTornado. Tycker det funkar fint. Men å andra sidan har jag inte prövat något mer än vanliga vanilj bittorrent.
    Nollvision i skogen

  3. #13

    Re: Behöver hjälp med Elittorrent

    Citat Ursprungligen postat av rockan
    Hej undrar om det är någon som använder eller har andvänt Bit Tornado-0.3.10-w32insall.Kan de va något? /rockan
    Jag använder det också. Tycker det fungerar hur bra som helst :wink:
    --> NOLLTOLERANS <--

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Nu menade jag inte bandbredd, utan minne- och processorkraft. Fast som sagt alla har olika uppfattning. Enligt mig så sög Azareus MASSOR av kraft från burken speciellt när den varit igång någon dag eller så.
    Då måste du ha testat en gammal version av Azureus. I de nya versionerna ligger processorutnyttjandet lågt.

    Just nu har Azureus konsumerat 2:08 min processortid på en uptime på 11 timmar vilket motsvarar ca 0,3% i medel.
    Men jag kan hålla med om att den tar ganska mycket minne; ca 65MB (+32MB disk-cache)

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av ptolemy
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Nu menade jag inte bandbredd, utan minne- och processorkraft. Fast som sagt alla har olika uppfattning. Enligt mig så sög Azareus MASSOR av kraft från burken speciellt när den varit igång någon dag eller så.
    Då måste du ha testat en gammal version av Azureus. I de nya versionerna ligger processorutnyttjandet lågt.

    Just nu har Azureus konsumerat 2:08 min processortid på en uptime på 11 timmar vilket motsvarar ca 0,3% i medel.
    Men jag kan hålla med om att den tar ganska mycket minne; ca 65MB (+32MB disk-cache)
    Ja visst var det några månader sedan jag tog ner den versionen, nu när du säger det så var det kanske mest minne den slukade...hur som helst så tog den vansinnigt med kraft från min dator.

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp!
    Av fbk1 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 08:32
  2. Jag behöver hjälp....
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 15:40
  3. Behöver hjälp.
    Av Badboy i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 16:40
  4. Behöver hjälp!
    Av grabben i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 19:16
  5. [LÖST] behöver hjälp
    Av fejset i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-18, 18:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss