Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Behöver hjälp med Elittorrent

  1. #1

    Behöver hjälp med Elittorrent

    När jag ska ladda ner en fil därifrån så startar bittorrent 3.4.2 sen ska jag välja vart jag ska ladda ner filen, efter att jag har valt det så kommer det upp ett meddelande direkt som lyder.

    Rejected by tracker- port 6881 is blacklisted, use another port (0,00012 seconds)

    Hur fixar jag till problemet?
    O ska den "vanliga" bittorrent 3.4.2 starta när jag laddar ner från elittorrent, eller ska jag kanske avinstallera den?

    Sen hade jag en liten fråga om dvd bränning som jag skrev i en annan tråd men inte fått svar tar me den här

    Jag har en dvd brännare som klarar dubble layer, dvs 8,4 Gb på en dvd skiva..

    Detta är första gången jag ska bränna så jag undrar nåra saker..

    1. Går det att bränna flera filmer på en dvd skiva, då behöver inte filmerna vara DVD format, utan svcd eller liknande

    2. Flertalet av mina filmer har följande namn ex. National.Treasure.2004.TC.SweSub.cd1(2)(O-Lee SVCD)
    dessa 2 filer tar runt 1,4 GB kan jag lägga in fler liknande filer på samma skiva?

    3.Gör jag rätt när jag i nero klickar på skapa Data-DVD/ Add dom filer jag vill ha på cd:e skivan.. klickar next o till slut burn

  2. #2
    det med bittorrent är enkelt.
    den använder som default port 6881 men på vissa bittorrent sidor har de spärrat denna port, så om du ändrar i programmet till en annan så skall det fungera!

    då det gäller program så ha bara ett installerat...
    ta bort alla som du inte vill använda.
    själv har jag mest kört med Azureus, en java client...

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  3. #3
    bitlord funkar fint

  4. #4
    Jag kan inte förstå varför alla är så förtjusta i Azareus. Sämre program får man leta efter enligt min mening. Segar ner datorn så till den milda grad att man måste göra en omstart när nerladdningen är klar.

    Bytte till BitComet - vilken skillnad...

    Dual layer-skivorna är svindyra, så ännu är det knappast vettigt att bränna dessa. Inte fel att ha en brännare som klarar av det när priserna sjunker dock. Vad gäller flera SVCD på en skiva så vet jag inte om det fungerar utan lite handpåläggning eftersom jag aldrig kör VCD själv. Kan dock inte tänka mig att det skulle kunna vara något problem. Prova vettja.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    bara extracta mpeg filerna från bin filen så funka de på dom flesta nyare dvd spelare iaf
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #6
    [quote="ElFeo"]Jag kan inte förstå varför alla är så förtjusta i Azareus. Sämre program får man leta efter enligt min mening. Segar ner datorn så till den milda grad att man måste göra en omstart när nerladdningen är klar.

    Bytte till BitComet - vilken skillnad...
    quote]

    BitComet och Bitlord bygger väl på samma grund va? Ser exakt lika dana ut förutom färgerna.
    BitComet är den populärare modellen av de två men som sagt jag hittade ingen skillnad.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Jag kan inte förstå varför alla är så förtjusta i Azareus. Sämre program får man leta efter enligt min mening. Segar ner datorn så till den milda grad att man måste göra en omstart när nerladdningen är klar.

    Bytte till BitComet - vilken skillnad...
    Hehe jag har precis motsatt uppfattning. När jag hade Bitcomet så tog den all bandbredd, och då menar jag ALL. Kunde inte ens komma ut på internet till T.ex. Google eller Altavista. Och så blev det när jag endast hade två st nedladdningar. Så när jag skulle ladda ner nånting satte jag på nedladdningen över natten(när ingen använde datorn) och pausa på morgonen när man behövde ha tillgång till internet.

    Nu vet inte jag om det beror på Bitcomet, men jag har testat 2 andra klienter och dom har funkat...
    En kan inte göra nåt, tillsammans kan vi göra allt

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Svenne_27
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Jag kan inte förstå varför alla är så förtjusta i Azareus. Sämre program får man leta efter enligt min mening. Segar ner datorn så till den milda grad att man måste göra en omstart när nerladdningen är klar.

    Bytte till BitComet - vilken skillnad...
    Hehe jag har precis motsatt uppfattning. När jag hade Bitcomet så tog den all bandbredd, och då menar jag ALL. Kunde inte ens komma ut på internet till T.ex. Google eller Altavista. Och så blev det när jag endast hade två st nedladdningar. Så när jag skulle ladda ner nånting satte jag på nedladdningen över natten(när ingen använde datorn) och pausa på morgonen när man behövde ha tillgång till internet.

    Nu vet inte jag om det beror på Bitcomet, men jag har testat 2 andra klienter och dom har funkat...
    Nu menade jag inte bandbredd, utan minne- och processorkraft. Fast som sagt alla har olika uppfattning. Enligt mig så sög Azareus MASSOR av kraft från burken speciellt när den varit igång någon dag eller så.

    Att man tappar bandbredd ska man väl vara glad över, det betyder att man har full fart på det man tar ner

  9. #9
    Vart i bitorent kan man ändra porten?

  10. #10

    Behöver hjälp med Elittorrent

    Hej undrar om det är någon som använder eller har andvänt Bit Tornado-0.3.10-w32insall.Kan de va något? /rockan

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp!
    Av fbk1 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 08:32
  2. Jag behöver hjälp....
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 15:40
  3. Behöver hjälp.
    Av Badboy i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 16:40
  4. Behöver hjälp!
    Av grabben i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 19:16
  5. [LÖST] behöver hjälp
    Av fejset i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-18, 18:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss