jag tecknade ab idag på canal digital men jag har haft i kortet ca 40min och ingen bild ännu??? har en samsung 9500 dsr chipet på kortet ska väl vara insatt neråt, precis som det var med m2kortet...men varför dröjer bilden så länge???
jag tecknade ab idag på canal digital men jag har haft i kortet ca 40min och ingen bild ännu??? har en samsung 9500 dsr chipet på kortet ska väl vara insatt neråt, precis som det var med m2kortet...men varför dröjer bilden så länge???
sätt den på kanal5 och vänta
vilken sammy har du ? i en del sammys med EMU har de inte gått att uppdatera cd Orginalkort på. men de skall fungera i EMU 5.0 och några versioner under.
men jag tror inte det ska vara några problem på andra "normala" patchar och orginal versioner
du kan juh alltid testa, om du har tillgång att uppdatera i annan mottagare.
Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
Samsung 9500 VIA CI -EMU
MP3.5 Usb firmware 4.2
stab- HH120 usals
9500DSR AY
okey, det du kan försöka med är att sätta den på kanal 5. slå av mottagaren ett tag och slå på den och vänta för att få bild, om inte det så kör samma procedur fast dra ur strömkabeln. och sätt i den igen.
det ska då inte vara något problem att uppdatera kortet i din AY.
nu vet jag inte om ALLA kort fungerar i sammy. det finns juh olika CD kort. men om du har det kortet som skall passa till dsr 9510 Z. så skall de fungera.
Samsung 9500 VIA CI -EMU
MP3.5 Usb firmware 4.2
stab- HH120 usals
Du har de väl i samma slott som du hade m2 kortet i ?
Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E
sloten ska inte spela någon roll. den tar conax i båda, men testa båda slotarna.. de kan juh fungera bättre i den ena.
Samsung 9500 VIA CI -EMU
MP3.5 Usb firmware 4.2
stab- HH120 usals
ja det funkade. när jag körde in den i nokia 9802 så kom det direkt bilden funkade på samsungen efterråt ochså.men nu när jag satte på den så var det svart..klarar den inte uppdateringarna efter omkodningarna???
testade nu med stoppa in kortet i conax modulen och sedan köra med den i ca platsen på samsungen och det funkade bilden kom men märker nu att bilden hoppar till då och då????? däremot med kortet i conax modulen så verkar det funka utan störningar...visst är det konstigt??? jag ska nog kontakt canal digital
förmodligen kodade dom om igår, dom kodar nog i stort sätt varje dag nu mera.därför va de nog svart i sammyn, av någon anledning verkar inte din sammy uppdatera kortet.
de är inte så att du har fel kort kanske ?.. du kanske kan fråga CanalDigital om det,vilket kort du har, dom borde veta det. men säg att du vill titta på tv i din dsr 9510 Z.
denna modell är godkänd av CD. den är identisk med AY:n skillnaden är att du har conax/viaaccess Z modellen har conax + att jag TROR att Z har inbyggt modem om jag minns rätt. AY:n har jag för mig att modet är bortaget på. vill minnas att AY:n har ett 9510 moderkort där modemet är borta och att dom valde att kalla den 9500 ay.
Samsung 9500 VIA CI -EMU
MP3.5 Usb firmware 4.2
stab- HH120 usals