Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Betal-TV när det är som sämst

  1. #1

    Betal-TV när det är som sämst

    Jag har svårt att förstå varför TV-bolag, skivbolag etc reagerar så otroligt felaktigt mot pirater.
    Är det så svårt för dom att förstå att piratmarknaden till stora delar grundar sig i missnöje?

    T ex betal-tv.. Varför skall jag betala 4-500:- för att få se några fotbollsmatcher varje vecka.. Jo, för att om jag vill se fotbollen, då måste jag även se alla förbannade skitfilmer, tv-serier etc.. Betal-TV bör väl vara så att man betalar för det man tittar på? Alternativet är ju att kanalerna är bra mycket mer nischade än dom är idag..
    Jag skulle vilja ha säsongskortet, men det kommer inte kosta några 80:- som utlovas i diverse reklamer, utan det hela slutar på typ 450:- med boxhyra, canal+ paketet etc etc...

    Skivbolagen verkar inte heller fatta att folk är trötta på att betala närmare 200:- för ett album där det är 2-3 låtar som är bra. Endast fanatiker är ju intresserade av hela albumet.

    Dom enda som verkar ha fattat det hela är spelbranschen, där den nya trenden verkar vara att man tar betalt om man skall spela online. Egentligen skulle många spela kunna vara helt gratis att ladda hem, men att man fick lösa ett abonnemang för att spela online.
    Kolla t ex World of Warcraft, där miljonerna kommer pumpas in varje månad.. Det är en smart marknadsföring och där är folk beredda att betala.

    Nej, jag tycker det är en stor skandal att tv-bolagen, kanske comhem i synnerhet?, är så otroligt dåliga på att ge oss det vi vill ha..

    Personligen så hade jag gärna betalat 200:- i månaden om det innebar att jag fick tillgång till fotbollen på TV.. Men jag vill INTE betala för filmerna som jag ändå hyr och därför betalar för flera ggr om..

    Fram med SMARTARE betal-TV! :-)

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    fan så mycke bättre än kabelvision iaf.. dom tar ju 129 typ för deras baspaket om man dessutom tvingas betala genom hyran och sen fullt pris på filmkanalerna som bara är 2 av dom och alla kanaler är i mono förutom 1,2 och 4an.... alldeles för snål att investera i nicam converters och digitaltv verkar dom inte veta vad det är...

  3. #3
    HEJ!
    KAN BARA HÅLLA MED.

    AFFE

  4. #4
    Jämför man med Boxer så är ju COMHEM bra på det sättet att man kan teckna sig för tex enbart Canal+. När jag började fick jag en kortavgift. Nu för tiden har de reklam för att de inte har någon kortavgift, men däremot krävs väl abonnemanget SMALL för att få teckna sig för "enbart" Canal+.

    SMALL är ju bara en omskrivning av kortavgift eftersom det inte ger någon mer kanal (förutom 24:an) och tyvärr blev det dessutom lite dyrare, men några 450:- blir det inte tal om.

    (Trodde aldrig att jag skulle skriva något positivt om COMHEM i detta forum, men det är ju alltid kul med lite omväxling.)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 16:06
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 22:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss