Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: TV till projektorn

  1. #1

    TV till projektorn

    Hej!

    Jag har ett problem som jag skulle vilja ha löst tills imorn kväll.
    Det är nämligen så att jag skulle vilja få upp tv-bilden (vanliga Svt genom annten) till min projektor. Problemet ligger i att man måste köra ut signalen genom s-vhs vilket min video inte har (går INTE att köra genom en scartkontakt som har s-vhs på "andra" sidan). Så anntingen om man kan köra genom mitt grafikkort på datorn (har inte tv-kort) på något sätt eller dvd´n (har inte annten ingång eller scart-in).
    Jag är tveksam om det går genom att koppla på någotvis, men det kanske finns någon av er som har ett förslag som jag inte tänkt på..?
    Det jag mest hoppas på är om någon vet om Svt sänder så att man kan nå dem via internet?

    Mvh/
    Nisse

  2. #2
    Har inte projjen "antenn inn" ?
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  3. #3
    vad har du för andra anslutningar på projjen?

    Det finns omvandlare annars.

    Du har ingen satellitbox du kan köra genom?

    Antenn-satellit-projje
    Spelar ingen roll om du har tallrik kopplad eller ej till boxen. Kanske någon gammal analog som ligger och skräpar som löser ditt problem med att omvandla signalen.

    I annat fall skulle jag låna en video av någon över dagen/kvällen och köra genom den.

    Det finns dock även om det inte är vanligt tv med signal ut. Du har inte sådan tur?

    Om det är melodifestivalen så tror jag att svt sände den på internet förra året. Tror dock inte att det blir bra kvalitet. (Det blir det ju i och för sig inte med s-vhs heller men något bättre i alla fall)
    Auktoriserad julmusttestare.

  4. #4
    köp en liten trevlig omvandlare.. max 50kr hos närmaste tv handlare.. en scart där du kan välja om du ska skicka ut signalen eller ta in..Bara att välja ut och stoppa en s-vhs sladd i den så borde det fungera!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ehrlin
    köp en liten trevlig omvandlare.. max 50kr hos närmaste tv handlare.. en scart där du kan välja om du ska skicka ut signalen eller ta in..Bara att välja ut och stoppa en s-vhs sladd i den så borde det fungera!
    Det går intehar testat! De va det jag menade när jag skrev "(går INTE att köra genom en scartkontakt som har s-vhs på "andra" sidan)".
    Men tack iaf!

  6. #6
    Bara en tanke.
    När du provat med denna omvandlare scart-svhs, har du då ändrat något i projjens inställningar?
    Kanske är så att den är inställd på att ta emot signaler via en annan ingång och då inte känner av s-vhs ingången?

    Har du verkligen bara en ingång på projjen?

    Kanske den är inställd på att ta emot progressiv signal eller liknande så att det inte går att få fram en s-vhs signal om du ej ändrar någon inställning.
    Auktoriserad julmusttestare.

  7. #7
    Projektorn bör ha vanlig kompositingång. En gul kontakt. Kopplas enklast från en vanlig video.

  8. #8
    Bäst bild blir det om du har TVin på grafikkortet eller ett TV kort.. Du tar in signalen och använder programmet Dscaler.. sen kör du via DVI eller VGA till projektorn..

    Lite sent svar kanske :wink:

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss