Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: NDS_Modul

NDS_Modul

Vad tror ni?Kommer det att släppas NDS-Moduler till viasat?Är det tekniskt möjligt?Tycker att utbudet på boxar där man man kan se både anal digital och viaskvatt är kattastrof!

Re: NDS_Modul

Citat Ursprungligen postat av nicko1
    Kommer det att släppas NDS-Moduler till viasat?
    Man kan ju alltid hoppas.

Citat Ursprungligen postat av nicko1
    Är det tekniskt möjligt?
    Ja.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Men troligast är att det inte gör det. Jag talade med min radiohandlare om det och NDS är tydligen benhårda på det att inga moduler får komma ut på den öppna marknaden.
    Nollvision i skogen

men va gör en modul för nytta när det inte finns några fungerande filer till nds ?? att köpa en modul för 1500 skr är bort kastade pengar. vi får nog vänta något år till
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

Mja, jag skulle gärna köpa en modul, naturligtvis godkänd av viasat och då kunna sätta denna i valfri mottagare. Att det inte finns några "filer" tillgängliga ser jag inte heller som något hinder, då man till en tänkt godkänd modul borde kunna teckna ett abonnemang. Som grädde på moset slipper man på så vis också trava mottagare på varandra. Tyvärr ser det väl inte ut att gå åt det hållet just för tillfället.

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    2 gånger
    Det borde ju vara löst snart?
    med tanke på att det precis är fixat med NDS modul till Dreambox. Lite meckigt men ändå.

Man måste självklart ha tillgång till originalbox & kort innan det går att överföra till Dreambox, och även då ha originalkortet.

Hva mener du med 'NDS modul til Dreambox' ? DB tar jo originalt Viasat kort i de innebygde kortleserne. Har du noe mer info?
    DB7000S / DB500S / Strong SRT8700

finns EMU till DB som tar NDS, men inga moduler

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    2 gånger
    Jag är inte så jättehaj på det här, men så som jag tänkte var..

Jag trodde att en Modul innehöll mjukvara, i princip typ en EMU.. Vilket skulle innebära att om det finns EMU till DB som gör att den klarar av Viakort så borde det ju snart duka upp moduler som man kan lösa det med också?

Men jag kanske är helt ute och cyklar?

Jag vet iaf att det går att använda både Via + Skyi&b NDS kort i en DB.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss