Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Rara en film.

  1. #1

    Rara en film.

    Hur gör jag om jag vill rara ner tex. en dvd film till många små rar-filer? Som när man tar hem filmer ibland ligger det massa filer som man zippar upp till en stor fil. Vad behöver jag för program?,tar det lång tid? mm.
    --> NOLLTOLERANS <--

  2. #2
    winrar

    samma tid

    när du ska packa ner så väljer du bara att volymen ska splittas i valfi storlek.

    edit:
    höger klicka på filen "add to archive"
    i nedre högra hörnet "split to volumes, bytes"
    VU+

  3. #3
    Thanx
    --> NOLLTOLERANS <--

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren
    winrar

    samma tid

    när du ska packa ner så väljer du bara att volymen ska splittas i valfi storlek.

    edit:
    höger klicka på filen "add to archive"
    i nedre högra hörnet "split to volumes, bytes"
    Samma tid som... ?

    Om det är en film du rar:ar så ska man välja "Store" som Compression method, dvs WinRAR delar bara upp filen, den försöker inte komprimera den. Orsaken är förstås att det brukar inte löna sig att försöka komprimera en redan komprimerad mpeg/divx/xvid film. Samma gäller mp3.

  5. #5
    Äh det funkade iaf. Platin tack för tippset om Store. Har en fråga till hur gör man bin filer? Dvs att jag gör en bin fil som jag sedan ra-rar ner.

    Sitter på div BitTorrent sidor och dom kan vara ganska petiga med att det ska vara bin och rar tex.
    --> NOLLTOLERANS <--

  6. #6
    Torrent sidor brukar nöja sig med att man gör om filerna till Torrent filer, använd Maketorrent 2.1 ett mkt enkelt och bra prog
    Det är inte det vi läser som gör oss lärda utan det vi kommer ihåg!

    http://aktivist.se/fullbanner.jpg

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Anders_79
    Torrent sidor brukar nöja sig med att man gör om filerna till Torrent filer, använd Maketorrent 2.1 ett mkt enkelt och bra prog
    Inte riktigt så han menar. Många är noga med att de är rar-ade oxå, exempelvis swebits, de vill ha så för att det ska vara bra struktur eller nåt och se bra ut. Står i deras regler..

    En torrentfil måste du alltid göra..

  8. #8
    okej i got it, man e inte så klar i skallen tidit en sön morgon efter en hård lör kväll :lol:
    Det är inte det vi läser som gör oss lärda utan det vi kommer ihåg!

    http://aktivist.se/fullbanner.jpg

  9. #9
    När någon vill ha en bin-fil så menar de väl oftast att de vill ha en image-fil som man bara öppnar med ett brännar-program och swosh så har man bränt sin skiva.

    Om du vill kopiera av en CD för att skicka den till någon så gör du INTE bara rar-fil av alla filerna som ligger på CDn. Utan du gör först en bin-fil (eller .iso, .nrg, och allt vad de kan heta). Man kan väl säga att bin-filen är en kopia av skivan, och inte bara en kopia på de filer som skivan har. Läs det igen om du behöver...

    Just namnet bin-fil kommer nog från den gamla goda tiden när de flesta använde cdrwin för att kopiera av CD till en bin/cue image.

    När vi ändå snackar om fildelning... rar-uppdelning är ju till för att det ska bli effektivare. Speciellt när man delar över ftp eller DC. Men i bittorrent så spelar det mindre roll. Varför swebits har denna regel tycker jag är lite konstig... även om jag kan hålla med om att det kan se snyggare ut men det är nog mest för att jag använt rar i nästan 10 år.

  10. #10
    Tycker jag bara har fått info om varför man gör det inte hur.. Är nyfiken på hur man gör en imgage-fil bin som man kna öppna med daemon tools.
    --> NOLLTOLERANS <--

Liknande ämnen

  1. TV4 Film
    Av grendel i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-23, 23:30
  2. Tv4 film.
    Av fireblade i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 11:21
  3. Film
    Av thure i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 17:37
  4. ppv film
    Av stanger i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 19:06
  5. [LÖST] PPV-Film
    Av zippers i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-24, 12:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss