Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Om kortet är låst till en mottagare

Om kortet är låst till en mottagare

Hur fungerar det då med cardsharing och dreambox. För dreambox är ju inte godkänd av viasat

man kan säga så att kortet är låst till boxen och boxen talar om för kortet att jag är din box genom ett 10 siffrigt box id, då gör man så att dream boxen konfigueras så att den ljuger till kortet och berättar att jag är din box!

rätta mig gärna om jag har fel!
    men så vill jag förklara det.

Dreamboxen verkar vara rätt bra :-)

Har du tid å energi så är den bästa valet....
    Å finns det nått som inte funkar på den så kommer det nog sen!!!

/Mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

jag tänkte på en grej . om man beställer ett abonnemang så måste man ju ha en giltig box som man kan uppge idnumret ifrån, hur löser folk det om man bara har en dreambox?

Det går inte, för du måste ha en box som är godkänd.
    Att du sen inte använder den är en helt annan sak, man kan ha tex en gammal 9780 som man nästan kan få gratis eller nått för att fixa abbet
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Ett par tips för de som funderar på att köpa en dreambox! 1 inbilla er inte att ni kommer hinna titta på tv den närmaste tiden 2 se till att tanten skaffar sig en hobby för henne kommer ni ändå inte hinna med!!??????

Förresten så slänger väl viasat en box efter dig om du vill teckna ett abbonemang. och har du en box till så teckna ett tvilling till dig och grannen.

Citat Ursprungligen postat av 1000foting
    Ett par tips för de som funderar på att köpa en dreambox! 1 inbilla er inte att ni kommer hinna titta på tv den närmaste tiden 2 se till att tanten skaffar sig en hobby för henne kommer ni ändå inte hinna med!!??????
    Kona mi var helt enig i denne!! Godt sagt, og mye sant der....
    Men det må også sies at den kan settes opp på ganske kort tid, så kan man la den være i fred, og faktisk bruke den til å se på tv med!
    DB7000S / DB500S / Strong SRT8700

men det är svårt att låta bli den det är en dröm!

1000fotingen// Inbilla sig saker är helt onödigt... TV? Jooodå, men via cardsharing då

Liknande ämnen

1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:26
  2. kort låst till boxen?
    Av drevilboy i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 21:07
  3. [LÖST] Är ett programkort låst till boxen man köper/hyr?
    Av rickardh i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 14:11
  4. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2003-07-03, 12:07
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-13, 16:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss