Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Brev från telia....

  1. #1

    Brev från telia....

    Hej, fick ett brev från telia mellan jul och nyår 2004 om att jag skulle sluta att dela ut div filmer som dom hade angivet och det var bland annat "Tredje Vågen" och "Hotet" och lite annat. Har använt DC++ och har väl inte använt det sedan dess utan hämtat "torrent" filer. Tror ni att det räcker att ta bort dom filerna som dom angivet i brevet och fortsätta använda DC eller riskerar man att stängas av ifrån Telia? Vore intressant att få höra lite mer om detta utav någon som vet hur det kan gå till!

  2. #2
    Förbud mot nedladdning

    MUSIK: Branschen har skrikit länge. Men nu är förbudet på gång. Från halvårsskiftet blir det olagligt att ladda ned musik och film från internet.

    e de inte dags att vi vaknar och protesterar på not vis- vi har ju fortfarande rätt att använda mailen
    nora förslag?

  3. #3
    det är mest svenska grejer dom letar efter... och dom får en lista att leta efter, ifall dom sen ser att du har några fler copyright grejer så bryr dom sig inte om det, dom letar bara efter vissa filer och inget annat

  4. #4
    Får jag ett sådant brev säger jag upp mitt abb direkt.. :evil:

    Det är ju den vägen det kommer gå ifall ingen får ladda någe,
    t.ex en 0.25 lina räcker gott o väl för att maila..

    Tänk om alla kunde bojkotta allt va media heter,, då skulle det inte ta lång tid innan allt rasar eller de slutar med sina löjliga lagar o förbud.
    T.ex Bert karlsson bör få lägga ner sin verksamhet direkt ifall ingen skulle köpa en enda skiva / kolla på fame factory/popstars eller va de nu heter o.s.v

    lycka ifall den dagen inträffar!
    VU+

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av kpla
    Förbud mot nedladdning

    MUSIK: Branschen har skrikit länge. Men nu är förbudet på gång. Från halvårsskiftet blir det olagligt att ladda ned musik och film från internet.

    e de inte dags att vi vaknar och protesterar på not vis- vi har ju fortfarande rätt att använda mailen
    nora förslag?
    Vad ska vi protestera emot?? Själv tycker jag att det är självklart att de ska vara förbjudet att ladda ner upphovsrättsskyddat material..
    Jag är också väldigt positiv till att det finns hastighetsgränser.. Men jag kör sällan lagligt för det!

  6. #6
    Upphovsrätten är en urgammal företeelse som borde omprövas.
    I stället för att kunskaper och kultur sprids fritt så att människor kan trivas, utvecklas och inspireras att skapa mer nytt, så agerar man stoppkloss för utvecklingen.
    Skyddstiden 70år efter upphovsmannens död är helt skruvad.
    Varför skall utvecklingen fördröjas 70år, bara för att tillgodose kapitalet?

    Sen är det tillvägagångssättet, att sätta dit svensson genom olaglig datatrafikavlyssning med myndigheternas hjälp.

    Majoriteten av bredbandsfolket blev med en gång kriminella.

  7. #7
    vem vill göra en film som ingen betalar för att se??

  8. #8
    Är man så korkad att man lägger ner tid och pengar på att producera film/musik som folk vill lyssna på/se på så får man ju räkna med att folk vill ha det gratis eller hur? :?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av ehrlin
    vem vill göra en film som ingen betalar för att se??
    Är den bra så köper jag den på DVD efter jag laddat hem den och godkänt den.
    VU+

  10. #10
    Har fått ett antal sådan brev inget att bry sig om :wink:
    --> NOLLTOLERANS <--

Liknande ämnen

  1. HD-tv hos Telia
    Av Polisen i forum IP-TV
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 21:33
  2. Idag fick många brev från *anal*igital
    Av shupez i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 14:29
  3. Telia Ip-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 09:43
  4. Telia IP-Tv
    Av elke i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 14:39
  5. förra veckan uppringd...nu brev...
    Av lacrits68 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-02, 22:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss