Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Nokia212T

  1. #1
    Hans
    Gäst

    Nokia212T

    Hej !
    Jag har gått på en blåsning jag har köpt en ops: Nokia212T. Vad jag förstår så skall det gå att få den att fungera med piratkort om man använder en modul. Är det någon som vet vilken modul man skall köpa?
    Är det bara Boxer man kan få in ?

    Novis.

  2. #2

    Re: Nokia212T

    Citat Ursprungligen postat av Hans
    Hej !
    Jag har gått på en blåsning jag har köpt en :oops: Nokia212T. Vad jag förstår så skall det gå att få den att fungera med piratkort om man använder en modul. Är det någon som vet vilken modul man skall köpa?
    Är det bara Boxer man kan få in ?

    Novis.

    Neee ingen blåsning, det är en bra box. Men visst blir det dyrare än man räknat med. Men enl www.netto.nu så kommer det antipirat-upptatering till andra boxar, så man är ju glad att 212t har plats för en CA-modul så man kan gå runt det. Du behöver en Viacess-modul om du vill använda guldkort - går att köpa tex på www.netto.nu för runt 1000 pix. Har hört någon påstå att det går utan modul, men är mycket tveksam till det. Även om det säkert finns någon som så småningom kommer på hur man kommer runt piratskyddet. Men man vill ju inte gärna vänta. :) Det ska även gå att mosca kortet, om man har ett äkta boxer-kort, men jag har inte provat. Jag kör guldkort med Viacess-modul och det funkar bra för mig.

    EDIT: Ser att netto.nu tagit bort nyhetsinlägget om ny antipirat-programvara för andra boxrar, hmmm undrar varför.

  3. #3
    frejac...

    Såg din post i en annan tråd. Du får ta och berätt vilken CA Modul du använder. Måste köpa en sån.
    Såg nån på keycard.dk för 799:- (Viaccess 2 (4.83 p/n 903457)) funkar denna CA Modul med en Nokia 212T?

  4. #4
    Viaccess 4.83 funkar fint

  5. #5
    jowa45
    Gäst
    Har CA-modul till Nokia 212T och ett GK med AU från original gjort enligt guider. DettaGK funkar fint i 212:an MEN bara om jag samtidigt har originalkortet i! Tar jag samma GK och stoppar i en Nokia 9820S så går det bra med enbart det kortet!
    Kan någon förklara?

    Jag har också läst att en del kör med silverkort på 212:an. Betyder det att ni klarar er utan CA-modulen?
    /Johan

  6. #6
    Bushmasters
    Gäst
    hallå..ja,jag kör 212ān med endast silverkort,det funkar bra..
    boxen slår av ett par tre gånger per dag i ca 10sek.men kommer sen igen
    så det kan man stå ut med...

  7. #7
    jowa45
    Gäst
    bushmasters:

    Hej! Kan du förklara varför jag måste ha originalkortet i? Det gör mig inget i och för sig men jag har svårt att förstå. Det guldkort jag skapat verkar det ju inte saknas någonting på, eftersom det fungerar i 9820S ensamt.

    Och hur länge kommer mina C+ att fungera, tror du? Försvinner AU-möjligheten för C+ successivt till "förmån" för RU? Tar Boxer bort det för vissa kortserier i taget?

    /Johan

  8. #8
    janix
    Gäst
    hej!
    jag undrar om nogon vet om nokia 210s fungerar i comhem nätet?.
    ops: :roll: :roll: :arrow: :wink:
    eller boxer över huvud taget?
    tack på förhand

  9. #9
    210s är ju för satelit och inget annat.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  10. #10
    janix
    Gäst
    [jaaaaaaa jag fick se det när jag sökte ops: zory
    men när jag endå fick upp ögonen på ett svar så vilken decoder funkar till comhem förutom 212s & begagnade sagems?
    mvh janix

Liknande ämnen

  1. Programvara Nokia212t
    Av Pelo i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 15:39
  2. Nokia212T och guldkort??
    Av bigjim i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 22:53
  3. nokia212t
    Av jovani i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 17:59
  4. Boxer Nokia212T
    Av hag73 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 01:08
  5. Nokia212T.......
    Av Mindraid i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 08:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss