Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bittorrentproblem

Bittorrentproblem

Tja.

Jag har lite bekymmer med mina torrents. Jag använder Bittornado och kör mest mot elitetorrents.

På sistone har jag haft problem med att alla nedladdningar låser sig efter en liten stund. Dom tycks bara fastna och inget händer förrän jag startar om torrenten, då funkar det ytterligare några minuter innan det fastnar igen.

Några tips?

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    har du kollat på ev. felmeddelande från trackern? På trackerstatus (anv. inte bittornado själv, men det borde finnas där)

Har haft samma problem fast tvärtom kan man säga :smile:
    För mig så tvärstannade Bittorrent 4.0.0 efter cr. 2 tim stup i ett därimot så fungerar Bittornado bra för mig.
    Så mitt tips är att prova någon annan torrent, det finns flera stycken sök bara.

Men bittornado är väl bara ett skal som körs utanpå bittorrent om jag inte här helt ute och cyklar? Felmeddelanden från trackern brukar dyka upp i röd text mitt i fönstret, men jag får inte ens några såna.

Håller på att uppdaterar lite programvara nu så får vi se vad som händer.
    Nollvision i skogen

Byt till BitComet. Tycker att det är helt överlägset
    /klas

--------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

Jag har testat att installera om bittornado och att installera nya bittorrent, men bägge dem ger samma resultat. Har installerat bitcomet nu och håller på att testa för fullt. Men imho verkar det onödigt stort och klumpigt. Plus att jag inte hittar någon inställning så jag får upp en requester och kan välja var jag vill spara mina filer.
    Nollvision i skogen

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    azureus och bitcomet är de två klart bästa tycker jag.
    Den förstnämda är bra då det finns massor av roliga plugins, men tyvärr tar den lite mycket minne/processor.

Vi får se om jag kommer överens med bitcomet.
    Nollvision i skogen

precis som rejj sa är dom två torrent klienterna överlägsna alla dom andra. JAg har kört båda mycket. Azureus är helt klart långsammare. När man kommer upp i hastigheter över 6mb/s är programmet riktigt enerverande. Där är BitComet betydligt snabbare. Men azureus tillåter användaren att göra mer... tänk på att du måste patcha BitComet för att det ska fungera på vissa nätverk. Du kan hämta patchen här:

http://solidox.org/bc/bitcomet-0.57.patch.rar
    /klas

--------------------------------------------------------
    ComHit!: The ultimate place for FREETV lovers

Jag kör för fullt med bitcomet nu och det verkar funka bra. Men det är många inställningar som jag saknar alternativt inte hittar. Fast överlag verkar det vara ett bra program. Ska ge det en chans.
    Nollvision i skogen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss