Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: formatera!

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Megaman
    ok....grejen är så här...jag har fat32 på C: och den andra partitionen som heter M: är ntfs....men nu är det så att jag både vill formatera C: och göra om den till ntfs och behålla det som finns på M:..hur ska jag göra?
    Om du inte ska röra m:. Då antar jag att du har eller ska installera XP. Det enklaste är att formatera din C: med installationsprogrammet. En formatering ändrar ingen diskstruktur. Väljer du att formatera C: så händer det inget med någon annan partition. Välj NTFS som filsystem för aktuell partition. Du kan ju även installera på FAT och efter installation köra kommandot "convert c: /fs:ntfs"

  2. #12
    men hur vet jag säkert att min xp skiva är bootbar....kan man testa det innan man blåser disken??

  3. #13
    gå in i bios och ställ cd som första boot device... spara och kolla om cd:n startar upp

    EDIT: Spara och starta om och se om cd:n bootar skulle det vara såklart

  4. #14
    så nu har jag gjort detta....tack för all hjälp ni har varit kanon

  5. #15

Liknande ämnen

  1. Formatera Hårddisk
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 09:37
  2. Formatera Hårddisk
    Av khasim i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 12:01
  3. Formatera hårddisk
    Av K.K. i forum Windows
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 06:03
  4. Formatera och bygga upp en bärbar PC
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 16:27
  5. Formatera en laptop (acer)
    Av Samoth i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 14:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss