Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: *Vad hände med han som sålde kort i svinesund*

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

*Vad hände med han som sålde kort i svinesund*

Eller rättare sagt vad sålde han egentligen..Alla har väl läst eller hört om han som sålde kort i svinesund ? Polisen hittade mera kort hemma hos honom hmmm.http://www.sr.se/cgi-bin/vast/nyhete...artikel=577410
    Om det nu inte finns några koder så borde korten vara tomma och då är det väl inget att åka fast för eller ?? Jag har ställt frågan tidigare men känner att jag inte fått nåt bra svar.Kanske inte finns nåt bra svar heller..Eller vet folk mer än dom vill säga ?? Inte vet jag men jag tycker nog ändå att det är lite intresant.skål grabbar och grabbor..

Flyttat till Övrigt för CD //Stimo

Jag förstår inte din fråga. Vill du veta vad som hände med honom (vem det nu är) är det väl kanske idé då att fråga polisen i Strömstad.

Förstår inte vad detta har under rubriken CD att göra.

Om det är vad korten innehöll (inte vet jag - tomma kanske) så får du säkert svar på samma ställe om du frågar.

Shiit samma men härinne har vi uppfattningen att kortnasare kan "Fara å... Hel....." (ursäkta uttrycket) hela bunten och vi snackar inte ens om dom.

Hoppas du är nöjd med detta svar.
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

Oj la den i fel tråd ursäkta mig..Formulerade mig kanske fel, skit i vad som hände honom.Grejen är mer att om det inte fanns nåt vettigt på korten så borde man rimligtvis inte åka dit för det.Å finns det någon kod så är det ju bara positivt eller??Sedan kan jag hålla med om nasare.Sedan är väl frågan om finns eller inte finns kvar.Är jag för tjötig kanske hmmm.Borde kanske inte skriva här på forumet om jag retar upp folk hmmm.Nåja jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag råkade skriva på fel ställe och att jag är tjötig och att jag druckit en snapps för mycket.Gillar forumet men kan tycka att man kan vara lite mer vänlig ton i vissa fall.Klart att många frågar samma dumma saker kanske men ändock ingen blir gladare för att tonen kan vara "butter".Så min åsikt är att kan man inte svara hövligt så kan man lika gärna knipa eller ta 10 djupa andetag.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    OOOOOOooooh vad ni är häftiga som hatar "nasare", men M2 (keycard.dk) dom bara älskar ni! Det är "nasare" som gör att ni kan titta på tv utan att betala, indirekt eller direkt men de senaste 5 åren hade ni varit utan bild om det inte vore för "nasare".

tror inte att det är dom nassarna han snackar om!
    jag tror att han snackar oom nassarna sok tjänar penkar på att sälja p-kotr!

varför skulle han hatra dom som skapar p-kort?

OCh angående mannen ni snackar om!
    Om han nu hävdar att han säljer fungerande p-kort!
    och fått sålt x-antal borte han åka dit om han inte säljer fungerande p-kort heller!
    han åker in på, falsk marknads föring eller bädrägeri!

Volvo 3 > snackar inte om "hackers" eller vad de nu kallas som sitter inne med kunskapen om att knäcka koder och komma med färdiga lösningar till oss andra.
    Om det står någon och säljer "fungerande" kort så inte fanken har han/hon något annat syfte än att tjäna pengar på något som andra kommit på. Dessa personer har inte den minsta kunskap hur ett kort fungerar och är definitivt inte anledning till att "vi" kunnat/kan se på "free tv". Dessutom är det ju inte "free tv" att betala hutlöst för något man kan få gratis. Det är detta agerande som ogillas av oss hobbyister.

Mirage > Absolut inte meningen att låta otrevlig på något sätt, förstod bara inte vad exakt du ville veta. Att din fråga "flyttades" har jag ingen inblandning i, men jag förstår den som gjorde utförde "flytten".

Längst upp på sidan i Forumet avd. CD står det: "Det finns i dagsläget inga fungerande P-kort för CD" - tycker detta säger allt.

Okey vi skulle skita i "försäljaren" men:
    om nu korten inte innehöll fungerande koder så antar jag att "säljaren" inte kan åtalas för att ha sålt "icke fungerande p-kort" - låter som en jämförelse att sälja vatten i brännvinsflaskor och påstå att det är sprit. Möjligtvis för bedrägeri. Vad jag menar med mitt svar är att om personen blivit åtalad, är det väl polisen på orten som bäst kan svara korrekt på detta och då slipper du samtidigt en massa gissningar från våra duktiga "förstå-sig-påare".

Helt ok Nimbus..Men hoppet om att nåt som funkar finns tänds ju lite grann emelanåt.Lösa rykten finns det ju hur mycket som helst men här åker någon som säljer kort fast då funderar man ju på om det finns nåt.Men som sagt kort i apparaten var det som gällde.cheers. :lol:

mirage > Förstår precis vad du tänker på - tyvärr blir det alltid så här när "bilden är borta" att antingen dyker det upp någon som har en kompis som har en kompis som har köpt ett fungerande kort bla bla... Ja du känner väl igen detta. Även en tidningsnotis (man vet ju inte om det ens är sant eller en bluff så att det är Via eller CD som beställt den i avskräckningssyfte) och en sådan notis kan ju sätta myror i huvudet på vem som helst.

Är man tveksam vad man skall tro så är det säkraste sättet att förlita sig på vad ansvariga här för Forumet meddelar typ: Det finns i dagsläget INGA fungerande P-kort............
    Dessutom har det visat sig att - Finns det publika fungerande koder Ja då finns dom 100% här på downloaden.

Min uppfattning generellt är att det förutom Orginalkort bara är CS som gäller för Via och CD, en realitet som jag dessvärre misstänker kommer att förbli så - på obegränsad tid framöver.

Ett är dock helt säkert - DE VAR BÄTTRE FÖRR !

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Tackad
    28 gånger
    Jag förstår fortfarande inte ert resonemang, i de flesta fall är det just en hacker som vill och kan tjäna pengar som gör att ni kan titta gratis då och då. Jag kan inte se någon motsättning mellan att hacka och tjäna pengar.

Dom som knäcker koderna sälver inte kort!
    dom publistiterar koderna gratis!

Dom som tjänar pengar är okunnigt folk som koppierar deras koder och säljer dom på ett kort!

Liknande ämnen

1. Vad hände med Nascar?
    Av medusa3604 i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 22:29
  2. Vad hände med kunskapskanalen?
    Av Orka i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 18:25
  3. Vad hände?
    Av rox i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 09:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss