Kilroy 1 - Volvo 3 >
Du har nog missuppfattat lite - Klart att den som "hackat" fram en fungerande lösning för "Free TV" vill ha en slant också. Men största kicken och anledning till att man använder sina kunskaper är inte i 1:a hand att tjäna pengar utan att klura ut en lösning som funkar och presentera denna med sitt nick eller under Team ????. Ungefär som grafitti-kluddarna, man vill åtstadkomma något/synas/och visa sin "tags".
Att en "hackare" sen även vill ha en slant för sitt arbete är ju självklart å "grädde på moset", men de gör han/hon inte genom att ställa sig på gator/torgmarknader och riskera att åka fast. Nix då gör man som typ Team S***S*** fixar fram en kod som passar en speciell typ av kort och där man får en viss profit för varje sålt kort (ex.vis som MII) - då kommer man ju att få sälja en himla massa kort och här gäller helt andra summor än var en "KORT-nasare" någonsin kommer upp till under ett helt liv. Skillnaden är att "kortnasaren" köper kort - snor någons annans verk - bränner själv och kränger själv till hutlöst pris.
Att snacka om free tv är iofs. inte helt rätt (finns nog inte absolut free) för de flesta av oss har ju köpt ett tomt kort till ett visst pris + en brännare (tillsammans normalt runt 1000 spänn). Men med den utrustningen har vi ju haft möjlighet att fixa in fungerande koder själva på kortet - koder som "hackern eller teamet" levererat - och på så vis fått garanterad del av vinsten från kortförsäljning.
Visst är detta en form av dubbelmoral då jag personligen ser det som mer okey att betala för något jag inte har kunskapen till själv, men att pröjsa någon för något som han/hon snott från någon annan är för mig lika med "häleri" och en jäkla dålig stil.
Så tycker jag iaf. och även många med mig, men alla kan ju inte tycka lika!

Svara med citat