Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: buss kort

  1. #1

    buss kort

    hej :smile:
    kan man på något sätt fixa så att man kan åka gratis
    om man har ett buss kort
    alltså göra ett pirat kort :?:

  2. #2
    Allting går väll.... Det finns några bussbolag som använder sig av ett kortsystem som baseras på RFID taggar, och eftersom tex en buss inte har någon kommunikation med någon central (som håller koll på saldon och sånt) utan förmodligen ligger på själva kortet. Jag anser att bussbolagen har svårt nog att hålla sig vid liv, och det pumpas miljoner i bidrag så att försöka lura dom på pengar ÄR FEL.

    Jag själv är dock ganska intreserad av just RFID tekniken då jag skulle vilja implantera en tag i min hand precis som Amal Graafstra, men har bara ett readonly och det är inte krypterat om du är intreserad så kan du läsa om hans bedrifter här
    RFID, är ganska vanlig hos stora företag och en del bilar använder sig av tekniken (dock inte inopererade :P ) min förra arbetsgivare hade sånna och det var riktigt smidigt. Dock så hade jag även en sån till min tvättstuga så man fick inte hålla "tagsen" för nära varandra då fungerade inte det.

    Tänk dig att komma hem, du är så full så att du inte får upp den (nyckeln alltså :lol: ) så lägger du handen på handtaget och klick säger det (då det sitter en antenn till RFID läsaren i handtaget) och det är öppet, du går in på toan, spyr å somnar på toalettgolvet.
    // Herman

    Höjt bensinpris?
    Det stör inte mig, jag tankar alltid bara för 100 kr i-alla-fall!

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Buss till Croatien - (Sweden-Croatia)
    Av musse64 i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 08:23
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss