Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Asus P4C800 DELUXE Moderkort (Problem)

  1. #1
    Pirog
    Gäst

    Asus P4C800 DELUXE Moderkort (Problem)

    Hej...

    Har problem med mitt inbyggda nätverkskort. Har trafik nån minut när jag startat om datorn sen försvinner det. Sen kommer det igen efter 4-5 timmar. Provar just nu med en bärbar dator med telia internet och zyxel modem och funkar perfekt. Har även provat med nya drivers men inga resultat. Formaterar datorn nu och se om det hjälper. Har även Windows XP på båda datorerna.

    Ett annat problem jag har e att när jag startar datorn så står den kvar i BIOS logan ( AI bilden m.m.) i nästan 5 minuter innan den går visare till windows xp. Har uppdaterat nya bios och kör med "default settings" men det e samma problem.

    Är det nån som känner till problemet så får ni gaärna skirva nån rad.

    Tack för svar.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger

    Re: Asus P4C800 DELUXE Moderkort (Problem)

    Citat Ursprungligen postat av Pirog
    Har problem med mitt inbyggda nätverkskort. Har trafik nån minut när jag startat om datorn sen försvinner det. Sen kommer det igen efter 4-5 timmar. Provar just nu med en bärbar dator med telia internet och zyxel modem och funkar perfekt. Har även provat med nya drivers men inga resultat. Formaterar datorn nu och se om det hjälper. Har även Windows XP på båda datorerna.
    Detta problemet har en polare till mig också. Han har dock ett ASUS P4V800-X kort, men problemet är det samma. Vi löste det genom att sätta i ett PCI nätverkskort. Sen funkar det felfritt


    Citat Ursprungligen postat av Pirog
    Ett annat problem jag har e att när jag startar datorn så står den kvar i BIOS logan ( AI bilden m.m.) i nästan 5 minuter innan den går visare till windows xp. Har uppdaterat nya bios och kör med "default settings" men det e samma problem.
    Vad har du för hårddisk i din dator? Är du säker på att du har satt den som MASTER eller MASTER SINGEL DRIVE? Annars kan det bli så att uppstarten står kvar i BIOS en längre tid. Dock kan det också vara din hårddisk som håller på att lägga av.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Det låter som om bios kan vara lite rolig!! Testa att flasha den... Jag har oxå P4C800 i min burk och flashningen var bus enkel =)
    OBS: Jag tar ej på mig nått om det blir fel!!
    Bara döda fiskar följer med strömmen

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger

    Re: Asus P4C800 DELUXE Moderkort (Problem)

    Citat Ursprungligen postat av Pirog
    Har uppdaterat nya bios och kör med "default settings" men det e samma problem.
    Det har han redan provat som du kan läsa!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Pirog
    Gäst

    Hej alla

    Tack för alla svar...=))

    Löste problemet med nätverkskortet genom att formatera om och installera windows på nytt. Vet inte vad felet va men nu funkar det!

    Dator uppstart e ungefär 3 min innan windows startar....och där står checking NVRAM....

    Min sata hårddisk sitter på tredje slave...men det gjorde dom i butiken.

    Hoppas på svar..=)

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har du din SATA disk med windows som slave? Den ska va som master annars tar det tiiiiiiiiiid!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Pirog
    Gäst

    hej igen

    jag skrev fel....jag har sata disken som tredje master

    dvdn sitter som sec master och prim e tom.

  8. #8
    Pirog
    Gäst

    hej

    Nu har jag även löst uppstart problemet. När jag provade att ta ut lite usb sladdar så märkte jag att min usb webcam låste datorn så där stod checking nvram...

    När jag drog ut den så ladda den vidare till windows direkt....

    Tack för alla tips!!

    Ha de...

Liknande ämnen

  1. Nytt Moderkort
    Av Lusen i forum Hårdvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 23:19
  2. Byte av moderkort
    Av skiva i forum Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 23:48
  3. SIMS deluxe edition kopiera?
    Av Bengt Bengtsson i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-07, 23:46
  4. Moderkort
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 21:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss