Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Dreambox DM-500S

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Hej,
    Stjäl tråden lite!
    Funderar på att köpa en 500s och köra lite cardsharing med lite polare. Det mesta går att läsa sig till, men några saker jag ej hittar är:
    Tar det lång tid att starta boxen?
    Är det fläkt i boxen, i så fall hur mycket låter den?
    Är den snabb vid kanalbyte?
    Vad är det egenligen man får för 2000:- kronor extra om man köper 7020s? Möjlighet att köra HD bara, någon som kan lista vad?

    Edit: 500s är ju sjukt billiig om man jämför andra boxar....

    /ElFeo
    en DM500 har ingen fläkt, startar snabbt från "standby", annars tar det längre tid. Kanalbyte under 1sek, men något längre vid kortdelning. DM7020S har 2 kortplatser, uttag för extra CAM, mer internminne, USB-port, och uttag för CF-minne, är väl förutom möjlighet att montera HD, dom största skillnaderna. Ska Du bara "köra lite cardsharing med polarna" så räcker en DM500S utmärkt.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  2. #12
    Om man vill använda sig av ett " DVB-S kort " i datorn ,
    Finns det då någon möjlighet att få cardsharingen i DM 500 s att funka emot det ?

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av LancelotSweden
    Om man vill använda sig av ett " DVB-S kort " i datorn ,
    Finns det då någon möjlighet att få cardsharingen i DM 500 s att funka emot det ?
    Jag tror det, men ställ frågan hos www.digitalsat.se inne på Dreambox. Så finns det säkert nån som kan svara, bättre på det.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  4. #14
    Har jag förstått det rätt om en person har en 7020 med viasat o cd originalkort så kan polarna ha en varsin 500S och se samma saker som killen med 7020:an? kan 7020:an agera både server för dessa och se program samtidigt? hur många 500S kan man serva från en 7020?

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av dorkhead
    Har jag förstått det rätt om en person har en 7020 med viasat o cd originalkort så kan polarna ha en varsin 500S och se samma saker som killen med 7020:an? kan 7020:an agera både server för dessa och se program samtidigt? hur många 500S kan man serva från en 7020?
    Det är rätt, men både DM7020 å DM500 kan agera server å klient. Du bör inte koppla upp fler än 10-15st mot ett kort.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  6. #16
    Jodå, har förstått att 500:an kan agera både klient o server. Men, den har bara en kortplats, därav frågan om 7200 med både ett viasat o cd kort isatt kan agera server så andra med 500r kan se BÅDE viasat o cd, bläddra emellan dessa alltså, som på en combobox?

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av humlan57

    en DM500 har ingen fläkt, startar snabbt från "standby", annars tar det längre tid. Kanalbyte under 1sek, men något längre vid kortdelning. DM7020S har 2 kortplatser, uttag för extra CAM, mer internminne, USB-port, och uttag för CF-minne, är väl förutom möjlighet att montera HD, dom största skillnaderna. Ska Du bara "köra lite cardsharing med polarna" så räcker en DM500S utmärkt.

    mvh humlan.
    Låter perfekt! Tackar!

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av dorkhead
    Jodå, har förstått att 500:an kan agera både klient o server. Men, den har bara en kortplats, därav frågan om 7200 med både ett viasat o cd kort isatt kan agera server så andra med 500r kan se BÅDE viasat o cd, bläddra emellan dessa alltså, som på en combobox?
    Inga problem med det heller...

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  9. #19
    Har inte Dream någon hemsida med bättre information om boxarna? Jag skulle vilja kolla vilka utgångar de har. Är det kanske så bra att man kan få komponent?

    Edit: Hittade http://www.dream-multimedia-tv.de/

    TV-Scart:
    Output: FBAS,RGB,S-VHS over OSD selectable

    S-VHS är väl rätt ok, men vad fasiken är "over OSD selectable"?
    Vad är FBAS?

    /ElFeo

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    Har inte Dream någon hemsida med bättre information om boxarna? Jag skulle vilja kolla vilka utgångar de har. Är det kanske så bra att man kan få komponent?

    Edit: Hittade http://www.dream-multimedia-tv.de/

    TV-Scart:
    Output: FBAS,RGB,S-VHS over OSD selectable

    S-VHS är väl rätt ok, men vad fasiken är "over OSD selectable"?
    Vad är FBAS?

    /ElFeo
    Det menas att Du kan välja dom inst via OSD, alltså via meny på Tv-skärmen (OSD = On Screen Display)

    mvh humlan.

    PS. Ledsen att jag skrattade, men dä va faktiskt rätt kul :wink:
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500S
    Av nordhoj i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 16:15
  2. dreambox 500s - c
    Av ekan555 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 05:10
  3. DVD i Dreambox på en 500s
    Av c-larsson i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 21:32
  4. Dreambox 500s
    Av freddo i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 12:25
  5. Dreambox 500S vs Dreambox 7020S.
    Av kikko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 22:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss