Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Loopa mellan boxar?

  1. #1

    Loopa mellan boxar?

    Ja, då har även jag sålt min själ till viasat. Min pojke saknade disneychannel för mycket för att jag skulle kunna stå emot. 199/mån i ett år och sedan silver för 149/mån i ytterligare ett år, ja det får ju gå. Fick ett presentkort på expert på 1500kr för att jag installerade själv.
    Till frågan då.
    Jag har en Samsung Via 9500 CI och viasats Nokia 220s. Tar in signalen till samsungen och loopar vidare den till nokian. Från början fungerade det, men utan att jag gjort ngt är det som om signalen inte längre kommer fram till Nokian. Får inte rätt på det. Kan jag ändra ngt i boxarna för att det skall gå? Får helt enkelt inte rätt på det och får skifta kabeln när man skall byta mellan Anal Digital och Viasat.
    Hjälp, snälla....
    Jer

  2. #2
    du måste stå på sirius med sammyn då funkar det .
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  3. #3
    Kanske ngt trög, men hur ställer jag den på sirius?

  4. #4
    du har väl någon viasat kanal i kanallistan på sammyn,ställ in en via kanal så att switchen slår om till sirius satelliten
    sen kan du nog stänga sammyn

    mvh
    t

  5. #5
    ok, nu fattar jag. Såklart på en via-kanal ops:

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 21:34
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 20:20
  3. Flytta comhem kort mellan boxar
    Av hansga i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-16, 10:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss