Hej,
Jag får inte in canaldigital på min Strong SRT 8700 hade tidigare en Nokia 9802s cd kortet är orange nån som vet vad det kan bero på?
Hej,
Jag får inte in canaldigital på min Strong SRT 8700 hade tidigare en Nokia 9802s cd kortet är orange nån som vet vad det kan bero på?
låt kortet sitta i en 30 minuter cirka om den inte innehåller aktuell nyckel....
Slå av mottagaren
Dra ur kontakten
Dra ur kortet
Vänta
Sätt i kortet
Sätt i kontakten
Slå på
Nu ska det funka!
Hände för mig och jag ringde Viasat och dom sa att mottagaren kunde göra så här första gången...inte vet jag men det funkade.
Jasså Bond, du har också fått din strong nu.
Jag fick inte heller CD att fungera i min strong. Drog ut och in kortet en gång och som en utlösning så kom bilden. :lol:
Måste smörja di boxen som na stors som bröderna Marklund i Svartlien skulle ha sagt!
Satgoze :wink:
Tyckte Strongen var helt värdelös när det inte går att sortera kanalerna så den åkte tillbaka i lådan. Tog fram min gamla Nokia 9802s istället en mycket bättre mottagare enda nackdelen är väl lite långsamma kanalbyten.
Dreambox 7020s, Gemini 3.30
Jo det där med kanal-sorteringen är ett STORT MINUS för Strongen. Vi får väl hålla ögonen öppna och spana efter ev lösningar på problemet.
Vad jag har förstått så är varken tillverkaren eller Via intresserad av att lösa problemet. Det skall väl vara någon duktig hackare som skall fixa det.
Men boxen är i stort sett gratis och man slipper i alla fall två boxar.
Satgoze :wink:
Jag kontakta Strong och dom säger att det inte går att göra en mjukvara till den mottagaren som stöder sortering av kanalerna, möjligen kommer det en ny mottagare.
Dreambox 7020s, Gemini 3.30