Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Modifierade orginalkort vs AU?

Audi0Tony
    Gäst

Modifierade orginalkort vs AU?

Vad är det för skillnad mellan mod. org. kort och au-kort? Kan man modifiera sitt org. kort själv (a la piratkort.nu)?

Har för mig att

på ett orginalkort kan du inte ändra ua..Den är inbränd på kortet och kan inte brännas om. Det kan du göra på ett aukort om du får tag på ett med fullt abb...Alltså du kan mosca ett orgkort men kan inte få det au

Audi0Tony
    Gäst

Re: Har för mig att

Citat Ursprungligen postat av pressvempa
    på ett orginalkort kan du inte ändra ua..Den är inbränd på kortet och kan inte brännas om. Det kan du göra på ett aukort om du får tag på ett med fullt abb...Alltså du kan mosca ett orgkort men kan inte få det au
    Hmm... Förstod inte så mycket av det där men hur gör piratkort.nu då? Som jag har förstått det så ändrar dom i orginalkortet (alla kanaler och flyttar fram 'exp. date')? Det borde man väl kunna gör själv eller sitter dom med pincett och förstoringsglas?

Ja man flyttar datum

men, det enda du vinner på att flytta datumet är att du kan bränna in nya koder på orgkortet och sen kunna se ppv...tills nästa gång de kodar om igen eftersom de kör ua...Alltså bättre att göra ett p-kort istället för att hålla på och trixa med orgkortet

Audi0Tony
    Gäst

Re: Ja man flyttar datum

Citat Ursprungligen postat av pressvempa
    men, det enda du vinner på att flytta datumet är att du kan bränna in nya koder på orgkortet och sen kunna se ppv...tills nästa gång de kodar om igen eftersom de kör ua...Alltså bättre att göra ett p-kort istället för att hålla på och trixa med orgkortet
    Ok, så om man moddar sitt org-kort hos piratkort.nu för ca 2000kr så är inte det bättre än ett au? (Dom skriver att deras kort är bättre än au?)

Skulle inte lita på det jag

.....Man kan aldrig vara säker på att det fungerar...Det är bättre att göra p-kort på ett fullt abb istället

Ni får rätta mig om jag har fel

Men det är väl så att när de som modifierar orgkorten, lägger in ett ppua som har abb på allt...Det fungerar säkert ett tag...men vad händer om comhem dödar den serien som sa består av.......Inget tvtittande här inte

Liknande ämnen

1. Orginalkort typ
    Av jb i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 12:16
  2. cd orginalkort
    Av hellstone i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 18:38
  3. Orginalkort
    Av jarn_vag i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 22:57
  4. [LÖST] orginalkort???
    Av zlo i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 21:35
  5. Orginalkort
    Av Kalle* i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 18:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss