Är det någon som vet när comhem kommer att börja sända
digitalt på 3an.5an och Ztv??
Är det någon som vet när comhem kommer att börja sända
digitalt på 3an.5an och Ztv??
comhem verkar iaf inte veta
Det är fullkomligt obegripligt varför de inte kan skicka dessa kanaler även digitalt. Idén med ditaltv är ju bättre bild och bättre ljud, åtminstone i reklamen. Det är ett evigt zappande mellan dosor för att byta kanaler.
Anledningen är enligt COMHEM att efterfrågan är för liten. TV 5 har de pratat om att sända digitalt sedan 2001. Så vi får skicka mail till kundtjänst tills de ändrar sig och sänder dem digitalt.
Detta svar fick jag när jag frågade för ca. 3 veckor sen. Är väl samma svar dom gett oss i 4 år nu![]()
![]()
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi ligger i förhandlingar med kanalbolagen och vår målsättning är att kunna lansera hela grundutbudet digitalt så snart som möjligt. Vi vill kunna leverera dessa kanaler kostnadsfritt, för vi har provat med t.ex Eurosport tidigare och det var då väldigt få som ville betala för att få en digital version av en kanal de redan hade via grundutbudet. Något datum för när dessa kanaler lanseras digitalt kan jag alltså dessvärre inte lova dig.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Daniel Edlund
Surprise! Skönt att de i alla fall utreder möjligheten att sända det gratis. Ett gratis digitalt grundutbud borde ju locka fler att skaffa box och abonnemang, så lite kosing lär de få in på det också. Fast deras förhandlare verkar ju inte ha ackord-lön, sådana där svävande svar har de kört med i flera år...Ursprungligen postat av andjoh
Ja det är ju tur att de provade med den omåttligt populära Eurosport för att ge en så korrekt bild av intresset som möjligt... Ibland undrar man om det är någon hemma på kontoret.
Jag skulle inte ha några problem med att låta de följa med i något utav S/M/L paketen istället.
Ni ska inte hoppas på för mycket av comhem...
När jag sa upp mitt digital abb hos comhem vid årsskiftet (bytte till boxer just för att jag ville ha alla kanaler digitalt) så sa gubben att inom en och en halv månad skulle Tv3, Kanal5 & ZTV vara digitala.
Nu nästan sex månader senare är dom fortfarande analoga...
Tänk om jag hade trott på gubbjäveln på comhem... Då hade jag suttit med analoga Tv3,Kanal5 & ZTV även idag...
Jo, jag vet. I höstas lovade de mig kanalerna innan jul och naiv som jag var så trodde jag att de menade förra julen. Nu har det ingen avgörande betydelse för mig eftersom jag mest ser på Canal+, då känns inte Boxer som något bra alternativ, men man blir ju lite trött.
Angående Eurosport så tycker jag nog personligen att den är bättre än TV3 i alla fall. Har inte sett någon dokusåpa på Eurosport än och sådana kanaler gillar jag, men alla är vi olika. Fast jag kan hålla med om att det nog hade varit smartare att testa med en kanal som TV3 eller 5:an som antagligen har fler tittare.
/Annorlunda