Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: fildelning

  1. #1

    fildelning

    vet någon om det är säkrare att ladda på pirate bay än på dc++?
    om det är lättare att se en för antipiratbyrån.
    man delar ju bara under den tid man laddar på pirat bay.

  2. #2
    det borde vara säkrare. För med bittorrent delar du aldrig med dig av en hel fil till någon

  3. #3
    haha är du nojjig Rottis?
    Jag är inte dum i huvudet, jag har bara otur när jag tänker.
    /samoth

  4. #4
    vad då nojjig!
    det är väl aldrig fel att ha fakta om saker & ting

  5. #5
    Spelar nog inte så stor roll. Sant att du bara laddar ner små bitar av filen när du använder bittorrent, men samma princip som du nämner borde ju i så fall gälla om jag laddar *.rar releaser från dc. Lite osäker på regelverket, men jag tror inte att det håller rent lagligt.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av TDW
    Spelar nog inte så stor roll. Sant att du bara laddar ner små bitar av filen när du använder bittorrent, men samma princip som du nämner borde ju i så fall gälla om jag laddar *.rar releaser från dc. Lite osäker på regelverket, men jag tror inte att det håller rent lagligt.
    det hela handlar om antipiratbyrån kan påvisa att du har en hel fil på din dator. i bittorrent laddar du endast i undantagsfall en hel fil från en person.

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    När den nya lagen kommer spelar det ingen roll om du laddar hem från dc eller bittorrent egentligen. Det man i dagsläget har som argument för att bittorrent är bättre är när det gäller uppladdning. Man kan aldrig bevisa att någon laddat upp en hel fil (om man nu inte är uplodaern som lagt upp filen), men att man tankat ner en fil kan man bevisa. Och då spelar det någon ingen roll om man tankar rar releaser eller dylikt.
    Tror dock ändå inte att antipiratbyrån kommer gå på vanliga svenssons. Polisen kommer iaf inte göra det, och de kommer enbart att utreda om de får in en anmälan från apb.

  8. #8
    men de som har (åktdit)av antipirat vad har de gjort?
    har de delat ut för mycket eller?

  9. #9
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    mm precis. De har haft många filmer/spel etc tillgängliga på sin dator för andra, så det är därför de åkt dit. Och då snackar vi inte om ett par GB utan flera hundra, kanske tusentals GB.

  10. #10
    dom som har blivit anmälda av APB tex i västerås har inte delat ut mycke .. vart anmälda när dom va inne på en hubb med låga krav på typ 2gig eller vad det är på "valhall" .. det dom åkte dit va tex filmen hip hip hora .. så dela inte ut svenska filmer o svensk musik så sitter du säkrare eller massa porr .. ska bli intressant vad åklagaren/rättsväsendet ser på det hela om det blir böter eller fängelse ..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss