Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Strong 8700 DÖD!

  1. #11

    Re: Strong 8700 DÖD!

    Hur är det med drambox 7020, kan man se viasat (videogard/NSD) med den? Conax går vist!

    den klarar via av "virtuella" cams? =>koda av med mjukvaran utan kort eller har jag förstått rätt?

    --J--[/quote]

    7020 går även på nds ja och dom kanaler och programpaket som det finns koder till går att koda av med virtuella cams jepp.

  2. #12
    Jag tipsade om just de felet och gav dom en lapp med vilka kretsar som kunde vara trasiga. 2 dagar senare var den lagad. Grymt bra!

  3. #13

    Re: Strong 8700 DÖD!

    Detta funkade perfekt, Tack!

    Beställ från elfa 2st 67-310-61, kostar 3,79st = c.a 80 inkl frakt om ni betalar med kort.
    Löd dit dessa så vips har Ni en mottagare som fungerar bättre än när den var ny.

    Citat Ursprungligen postat av Freelock
    Citat Ursprungligen postat av lacrits68
    hej!

    När jag kom hem idag, och skulle titta på Tv, upptäckte jag att srongen var död! (jo strömsladden är i! ops: )

    Inte nåt liv alls...ingen klocka ingenting!

    Är det nåt "standard" fel ? Fins det nåt trix man kan få igång den eller bara in på service!

    Hur är det med drambox 7020, kan man se viasat (videogard/NSD) med den? Conax går vist!

    den klarar via av "virtuella" cams? =>koda av med mjukvaran utan kort eller har jag förstått rätt?

    --J--
    Kopierat:

    Strong SRT8700 Död.
    Byte kondensatorer CP051,CP052 SMD 2,2uF 50V. Credit: Magnus

    hxxp://web.telia.com/~u45521195/index.htm

    Klicka på Sat "Terrestial mott" så hittar du detta tipps samt myckket mera matnyttigt.

  4. #14

    Re: Strong 8700 DÖD!

    Citat Ursprungligen postat av kallep
    Detta funkade perfekt, Tack!

    Beställ från elfa 2st 67-310-61, kostar 3,79st = c.a 80 inkl frakt om ni betalar med kort.
    Löd dit dessa så vips har Ni en mottagare som fungerar bättre än när den var ny.

    Citat Ursprungligen postat av Freelock
    Citat Ursprungligen postat av lacrits68
    hej!

    När jag kom hem idag, och skulle titta på Tv, upptäckte jag att srongen var död! (jo strömsladden är i! ops: )

    Inte nåt liv alls...ingen klocka ingenting!

    Är det nåt "standard" fel ? Fins det nåt trix man kan få igång den eller bara in på service!

    Hur är det med drambox 7020, kan man se viasat (videogard/NSD) med den? Conax går vist!

    den klarar via av "virtuella" cams? =>koda av med mjukvaran utan kort eller har jag förstått rätt?

    --J--
    Kopierat:

    Strong SRT8700 Död.
    Byte kondensatorer CP051,CP052 SMD 2,2uF 50V. Credit: Magnus

    hxxp://web.telia.com/~u45521195/index.htm

    Klicka på Sat "Terrestial mott" så hittar du detta tipps samt myckket mera matnyttigt.
    Vat satte du in delarna? De kan vara bra och veta om det är fler som har samma fel. Sj så lämnade jag in den så fixade dom de på 1h men de kostade 690:- så de kanske är lite onödigt om nästan person har samma fel.
    Bra att de löste sej för dej iaf.

  5. #15

    Re: Strong 8700 DÖD!

    Kondensatorerna sitter tätt intill en linjetransformator (vit med lindad koppatråd på).
    eller:
    2 st silvriga små pluttar med svart märke på bredvid en kopparspole!

    /Kalle


    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Citat Ursprungligen postat av kallep
    Detta funkade perfekt, Tack!

    Beställ från elfa 2st 67-310-61, kostar 3,79st = c.a 80 inkl frakt om ni betalar med kort.
    Löd dit dessa så vips har Ni en mottagare som fungerar bättre än när den var ny.

    Citat Ursprungligen postat av Freelock
    Citat Ursprungligen postat av lacrits68
    hej!

    När jag kom hem idag, och skulle titta på Tv, upptäckte jag att srongen var död! (jo strömsladden är i! ops: )

    Inte nåt liv alls...ingen klocka ingenting!

    Är det nåt "standard" fel ? Fins det nåt trix man kan få igång den eller bara in på service!

    Hur är det med drambox 7020, kan man se viasat (videogard/NSD) med den? Conax går vist!

    den klarar via av "virtuella" cams? =>koda av med mjukvaran utan kort eller har jag förstått rätt?

    --J--
    Kopierat:

    Strong SRT8700 Död.
    Byte kondensatorer CP051,CP052 SMD 2,2uF 50V. Credit: Magnus

    hxxp://web.telia.com/~u45521195/index.htm

    Klicka på Sat "Terrestial mott" så hittar du detta tipps samt myckket mera matnyttigt.
    Vat satte du in delarna? De kan vara bra och veta om det är fler som har samma fel. Sj så lämnade jag in den så fixade dom de på 1h men de kostade 690:- så de kanske är lite onödigt om nästan person har samma fel.
    Bra att de löste sej för dej iaf.
    :!: :!:

Liknande ämnen

  1. Strong 8700
    Av Dasken i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 14:47
  2. strong 8700
    Av hacetcad i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-04, 15:20
  3. strong srt 8700
    Av gundeman i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 21:56
  4. Strong SRT 8700!
    Av kent100 i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 13:11
  5. Strong SRT-8700
    Av mr_best88 i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 14:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss