Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Varför ?????

Varför ?????

Varför får inte jag in kanalen som alla talar om nu, jag menar Space Platium på hotbird, jag får in frekvenserna 10834 och på 10873 men på 10852 där space platium ligger får jag ingen signal över huvud taget, eftersom jag får in kanaler på lägre och högre frekvenser så borde ju parabolen vara rätt inställd, så vad är felet ??

Re: Varför ?????

Citat Ursprungligen postat av triax
    Varför får inte jag in kanalen som alla talar om nu, jag menar Space Platium på hotbird, jag får in frekvenserna 10834 och på 10873 men på 10852 där space platium ligger får jag ingen signal över huvud taget, eftersom jag får in kanaler på lägre och högre frekvenser så borde ju parabolen vara rätt inställd, så vad är felet ??
    Nu vet jag inte om du väljer frekvens från en lista eller skriver den manuellt, för det ska vara 10853 då borde det fungera, iallafall funkar det på min force med ett matrix cam.

jag skriver in frekvensen manuellt, jag har en sammy 9500, jag har provat på 10853 ochså men jag har ingen signal runt den frekvensen,eftesom jag har bild på istort sett alla andra frekvenser så måste ju parabolen vara rätt riktad.

Det var konstigt :!: , en sak har du stallt den på Horisontal dom båda andra frekvenserna du angav först är Vertikala kolla på http://www.lyngsat.com/hb6.html så du får alla inställningar rätt, annars vete tusan :?: :shock: varför du inte får signal alls.

Prova med cirkel höger eller vänster vid polarizacion.

vad behöver jag för att se den kanalen? :shock:

Jag har provat alla inställningar på den positionen men får ingen signal änndå , har även provat med vpid och apid sökning men inte det heller fungerar, Jag har en 70 cm parabol och bor strax norr om sundsvall, kan tallriken vara förliten då tro ?

du är inte ensam om detta,undra om de finns nån som har lyckads med de överhuvudtaget
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Jag får heller inte in mulltivision kanalerna på 11662, dessa kanaler ligger ju på hotbird 6 och i min samsung står det att den söker på hotbird 1-5 kan det ha någon betydelse, och i så fall hur ändrar man så den kan söka även på hotbird 6 ??

Får du in not på hotbird då i so fall vilka. Om du får in not so är talriken ingen problem.Vad har du för lnb ny eller gammal.Kabeln är den gammal? Har du svici fungerar den brå?

Liknande ämnen

1. varför
    Av reidarberge i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-02, 13:53
  2. Varför ????
    Av make i forum Canal Digital
    Senaste inlägg: 2004-07-11, 15:38
  3. Varför?
    Av svab i forum Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-04-25, 22:55
  4. [LÖST] Varför???
    Av BobbyW i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-29, 11:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss