Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 40

Ämne: Digitalt skräp.

  1. #11
    MyTheatre klarar av att köra flera kort på en gång. Det är bara att öppna ett program för varje kort. Då kan man med andra ord spela in flera transpondrar-frekvenser på en gång med det programmet. Jag har dock inte provat det själv.

  2. #12
    tack för svar. ska kolla lite runt linux nu. Har mytheatre, kan man öppna flera kanaler som ligger i samma transponder med ett kort genom MT

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av PrOsOn
    tack för svar. ska kolla lite runt linux nu. Har mytheatre, kan man öppna flera kanaler som ligger i samma transponder med ett kort genom MT
    Inte med bara ett kort. Du måste ha två. I DVB-T faller så är det möjligt, men vet ej om det funkar med MT.

  4. #14

  5. #15
    det finns ett program som heter TSreader som kan spela in en hel transponder eller en hel frekvens på en gång. Eller så kan man streama ut kanalerna från samma transponder/frekvens till t.ex. en eller flera Xbox

  6. #16
    När jag testade MyTheatre med mitt Siemens dvb-c så vart jag inte så övertygad. Antar att det är ett av programmen som funkar bäst för dvb-s, i alla fall när det gäller att skanna kanaler osv.

    Kanske ska göra ett litet förtydligande också. Det är bara med budgetkort man kan spela in flera program samtidigt eller en hel transportström. Detta beror på att processorn på de andra korten oftast inte släpper vidare transportströmmen. Vissa kort kan modifieras av den händige och fungerar då endast med VDR.

  7. #17
    Varför har ingen talat om Multiboxen på http://www.multibox.se/ som kommer att komma? Det är en digitalbox för det marksända digitalnätet som kopplas direkt till en antenn och sedan sänder den digitalsignalen vidare till alla tvuttag i huset.

  8. #18
    För att multiboxen är ett skämt. För det första kan du inte se SVT24 & Barn/Kunskapskanalen med den, dessutom så förlorar du widescreen och 5.1-ljud.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av marimekko
    För att multiboxen är ett skämt. För det första kan du inte se SVT24 & Barn/Kunskapskanalen med den, dessutom så förlorar du widescreen och 5.1-ljud.
    Va? Man förlorar ju inte alls några kanaler. Att dom skriver så är väl bara för att det bara är 1, 2, 4 som garanterat kommer att vara fria.
    5.1 Ljudet försvinner ju visserligen men det beror på att tv apparater inte kan ta in 5.1 ljud med tunern. Widescreen vet jag inget om men förstår inte varför den inte skulle skicka det? Det blir ju bara massa problem om den ska behöva konvertera till vanlig 4:3.
    Ärligt talat så tycker jag att det låter ganska bra om man har villa och flera tv apparater. Det blir ju ungefär som nu då. En tv har flera kanaler och resten har bara 1, 2, 4. En tv får ju 5.1 ljud också (Om man har en box och en hemmabioanläggning.)Sen har ju de flesta inte en hemmabioanläggning vid varje tv så...

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av electrified
    Va? Man förlorar ju inte alls några kanaler. Att dom skriver så är väl bara för att det bara är 1, 2, 4 som garanterat kommer att vara fria.
    Man kan endast se 3 st kanaler eftersom den har 3 modulatorer.
    Frågan är väl sen hur den väljer ut kanalerna för det är inte säkert att man kan göra det själv? :roll:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Dreambox är inget annat än dyrt skräp!
    Av i forum DGStation
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 21:10
  2. Nytt skräp eller???
    Av Nicepoz i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-23, 09:20
  3. TV4 Digitalt hos com hem
    Av VoorheesDude i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 15:29
  4. Sagem skräp
    Av phq i forum Com Hem
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 11:49
  5. Digitalt grundutbud?
    Av Johan i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 14:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss